‘Marktaandeel HelloFresh 70 procent, AH snelle volger’

HelloFresh heeft met zijn maaltijdbox een marktaandeel van zeventig procent. Albert Heijn is met zijn Allerhande Box een snelle volger en bouwde in enkele maanden tijd een marktaandeel van veertien procent op.

Dat blijkt uit een rapport van het nieuwe onderzoeks- en analysebureau Retail Intelligence Lab. Sewdath Ritoe baseert zich hierbij op openbare data en onderzoeksgegevens van Veylinx.

De andere internationale speler naast HelloFresh, Marley Spoon, heeft ondanks grote marketinguitgaven nog een betrekkelijk klein geschat marktaandeel van drie procent.

De Nederlandse consument heeft naar schatting zo’n 225 miljoen euro uit aan maaltijdboxen.

Een volgende groei-impuls op de markt voor bezorggroenten is de aanstaande lancering van de maaltijdboxen van Jumbo. Die zal het nieuwe product prominent tonen in zijn winkels, tijdschrift en vermoedelijk ook de La Place-filialen. Zeker als de prijs concurrerend is, zal dat de markt als geheel verder doen groeien. Bijna de helft van HelloFresh-klanten zegt binnen het jaar een andere maaltijdbox te willen uitproberen.

Andere conclusies uit het rapport: “Consumenten zijn bereid om het meest voor Marley Spoon te betalen, dit ondanks dat zij, samen met HelloFresh, de minste waarde aan ingrediënten leveren.” en “Er zijn grote groepen consumenten, onder andere de lagere inkomens, die niet aangesproken worden, wat kansen biedt.”

Foto: Liz West (cc)

1 Reactie

Ik hoop dat er meer diversiteit komt bij de boxen. Beginnen erg op elkaar te lijken. Zeker bij lang lidmaatschap moeten recepten echt het verschil maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug