Deel dit artikel
-

Marriott introduceert Amazon Alexa in select aantal hotels

Amazon heeft Alexa for Hospitality gelanceerd, een spraakdienst die is bedoeld voor hotels en andere accommodaties. Hotelketen Marriott heeft de primeur.

Marriott zal de spraakassistent Amazon Echo vanaf deze zomer op de hotelkamers van een aantal geselecteerde Marriott, Westin, St. Regis, Aloft en Autograph Collection hotels neerzetten. Hiermee kan de hotelgast informatie opvragen over het hotel, roomservice bestellen en muziek afspelen.

Volgens Amazon is de dienst op uitnodiging beschikbaar voor hospitalitybedrijven. Alexa for Hospitality wordt geconfigureerd zoals het hotel dat wil. De assistent kan vragen beantwoorden over bijvoorbeeld de openingstijden van het zwembad of de gym, roomsrvice of housekeeping bestellen, de conciërge bellen en meer. Het systeem kan ook worden gebruikt als smart home interface en de lampen, temperatuur, gordijnen en tv bedienen. Daarnaast kunnen gasten gebruikmaken van duizenden Alexa-skills zoals het opvragen van de wachttijden op de luchthaven, een spelletje spelen of een workout doen.

Binnenkort wordt verregaande personalisatie ook mogelijk doordat gasten Alexa kunnen koppelen aan hun Amazonaccount. Dan hebben ze toegang tot hun eigen muziek en kunnen ze naar audioboeken luisteren. Als de gast uitcheckt, worden ze automatisch uitgelogd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond