Deel dit artikel
-

Maurice Ubags nieuwe CEO Mediahuis Limburg

Maurice Ubags (51) uit Maastricht wordt de nieuwe CEO van Mediahuis Limburg, uitgever van De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg, Limburgvac en UitTipsLimburg. Ubags neemt per augustus de positie over van Dominic Stas, die CEO wordt van NRC Media, eveneens onderdeel van de Mediahuis groep.

Ubags studeerde journalistiek en rechten in Tilburg. Hij begon zijn journalistieke loopbaan bij het toenmalige Limburgs Dagblad. Daarna maakte hij de overstap naar De Limburger, waar hij onder meer chef van de nieuwsdienst was. Gedurende vier jaar was hij eindredacteur tv-nieuws bij de Limburgse regionale omroep L1.

In de jaren daarna was hij onder meer medeoprichter van de Maastrichtse stadskrant De Ster en van het Zuid-Limburgse opinieblad Zuid. Hij was vijf jaar betrokken bij de uitbouw van WijLimburg.nl en WijNoordHolland.nl. Door de overname in 2016 van WijLimburg kwam Ubags weer in dienst van Mediahuis Limburg, waar hij in 2018 commercieel directeur werd.

Ubags zal in zijn nieuwe functie de digitale transitie van de merken en producten van Mediahuis Limburg verder gestalte geven. Print blijft volgens Ubags nog vele jaren belangrijk, maar ‘online is onze toekomst. Digitaal moeten we versnellen: een digitaal jaar duurt maar drie maanden Adverteerders in Limburg moeten we langs alle kanalen volledig ontzorgen.’

Ubags vormt samen met CFO Erno Loo het nieuwe directieteam van Mediahuis Limburg. Loo werd vorige maand benoemd als opvolger van COO Henk Pansters, die met pensioen gaat.

Bij Mediahuis Limburg werken 275 mensen. Het bedrijf is onderdeel van de Belgisch-Nederlandse Mediahuis groep, die in Nederland actief is met onder meer de nieuwsmerken De Telegraaf, NRC, De Limburger en tal van online platforms en classifieds. In België geeft Mediahuis onder meer De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg uit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond