Deel dit artikel
-

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

“We hebben met meerdere partijen gesproken, er was ook interesse uit het buitenland. Uiteindelijk hebben we voor Media Injection gekozen. De klik was er en aangezien zijn een softwarebedrijf met sterke sales zijn, weten we ook dat het product en de klanten in goede handen zijn. Dat was het belangrijkst.”

De aandeelhouders van Fanrise, waaronder internetbureau Burst uit Rotterdam, stonden vorig jaar voor de keuze om zelf weer te investeren in het bedrijf of het te verkopen. Het product geeft inzicht in statistieken van Facebookpagina’s.

Aangezien de profielensite vaak technische veranderingen doorvoert, moet bedrijven als Fanrise constant aan hun motor sleutelen om bij te blijven. De aandeelhouder kozen daarom voor de softwarepartij als nieuwe eigenaar. “Zijn kunnen Facebook bijbenen.”

Media Injection uit Amsterdam exploiteert een platform dat alle bekende social media-diensten voor bedrijven in een interface verenigt. Het klantenbestand groeit nu met 3.500 gebruikers.

Over de overnamesom doen de partijen geen uitspraak. Er is afgerekend naar aantallen gebruikers.

Fanrise zag het levenslicht onder de naam Pagemonitor bij het internetbureau dat toen nog Yes2web heette. Beiden ondergingen een naamsverandering. Yes2web werd Burst en Pagemonitor veranderde van een product in een bedrijf en ging na een investering in 2013 door onder de naam Fanrise.

Foto: John Morgan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond