Deel dit artikel
-

Media Markt heeft een ballenbak

De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.

Media Markt is eigenlijk niet de initiatiefnemer. Dat is Ingmar Creutzburg van Cório, de eigenaar van het Utrechtse winkelcentrum. Die mag naar eigen zeggen ‘fysiek, mentaal, sociaal en digitaal steentje bijdragen’ aan de ambitieuze verbouwing van het oude winkelcentrum. Creutzburg was ooit de oprichter van shopUP, een retail pop-up concept. Oorspronkelijk komt hij uit mode (Levi’s en Nike).

Media Markt is officieel partner van Man Cave, dat gevestigd is in een voormalige winkel pal tegenover de retailer. Het contrast is enorm: in de Media Markt liggen scheerapparaten, smartphones en laptops letterlijk voor het oprapen, maar ontbreekt de fun. In Man Cave kunnen de nieuwste gadgets niet alleen worden bekeken, maar ook uitgeprobeerd. Wie de koopdrang niet kan onderdrukken, zet vijf grote stappen naar de kassa van de Media Markt, want in de Man Cave wordt niets verkocht.

In het aanwezige theater zullen kunstenaars en stand-up comedians hun ding moeten doen. ”Plof lekker neer totdat mevrouw is uitgewinkeld”, adviseert Creutzburg.

Man Cave moet zeker ook worden gezien als wapen in de strijd tegen internet. De winkel is er voor impulsaankopen, alleen moet je het internetpubliek wel eerst uit zijn comfortzone zien weg te lokken.

De Man Cave is dagelijks geopend voor mannen. Vrouwen mogen er ook komen, al moesten die gisteren bij de opening met kettingzaag wel eerst een snor opplakken.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond