Deel dit artikel
-

Meer budget voor optimalisatie

Amerikaanse etailers gaan meer geld uitgeven aan optimalisatie, en dan met name A/B-testen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Optimizely.

53 procent van de respondenten uit het onderzoek geeft aan het budget te gaan verhogen. En 99 procent zegt dat optimalisatie bijdraagt aan het succes van hun marketing- en productstrategie.

Ongeveer de helft van de ondervraagde bedrijven heeft personeel in dienst voor optimalisatie. Vaak zijn ze onderdeel van de marketinginspanningen, maar ook ontwerp- en ontwikkelteams houden zich er vaak mee bezig.

58 procent draait wekelijks experimenten, 27 procent doet het maandelijks.

Deel dit bericht

2 Reacties

Martin Voorzanger

Dit zie je over de hele linie in de tool chain. Waar voorheen het wel ophield bij web analyse tools (>50% daarvan is Google Analytics), gebruiken serieuze online spelers een breed pallet aan tools en hebben hiervoor de processen ook ingericht en de resources gealloceerd. Zowel in-house alsmede via CRO (Conversion Rate Optimization) agencies.

Je ziet in de totale tool chain voor CRO onder meer:
* Sessie playback tools (zoals Inspectlet)
* Page feedback tools (zoals GetSatisfaction)
* On-site survey tools (zoals Insitez)
* A/B testing tools (zoals Optimizely)
* Form analyse tools (zoals ClickTale)
* Heatmaps (zoals Crazyegg)

Aangevuld met Usability tests, Concept tests en specifiekere tools zoals voor cross-browser/cross-device testen.

Gelet op de omzetten van de grote online spelers zal deze trend nog wel wat jaren doorgaan, want 1% CR verbetering is direct al miljoenen meer omzet.

Leon

Wij van WC Eend….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond