Deel dit artikel
-

41 procent meer omzet voor Alibaba

Ondanks de economische tegenwind heeft Alibaba in het vierde kwartaal 41 procent meer omzet gedraaid.  Die ging naar 17 miljard dollar. Ruim 14 miljard heeft betrekking op de kernactiviteiten, 962 miljoen kwam van de cloud.

Digitale media en entertainment zit daar met 944 miljoen dollar net onder. Tot slot haalde Alibaba 193 miljoen uit innovatie en andere activiteiten. Cloud is overigens de snelste groeier binnen de activiteiten van het bedrijf (pdf).

De nettowinst bedroeg 4,8 miljard dollar en ook dat was fors hoger dan een jaar geleden. De groei lijkt wel te vertragen vergeleken met 2016.

Het aantal actieve klanten op de marktplaatsen van de internetreus – hoofdzakelijk Taobao – steeg naar 636 miljoen, 35 miljoen meer dan een jaar eerder. 699 miljoen klanten benaderen Alibaba per smartphone.

Het aantal fysieke Hema (tegenwoordig Freshippo) winkels groeide intussen naar 109.

De grote klapper in de verslagperiode was uiteraard Singles Day, waarvan het handelsvolume 27 procent steeg ten opzichte van 2017. Veertig procent van de Chinezen kochten rond 11 november bij Alibaba, maar klanten kwamen in totaal uit 230 landen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond