Deel dit artikel
-

Megan Clarken nieuwe CEO van Criteo

Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.

Clarken volgt Jean-Baptiste Rudelle op, die een toezichthoudende rol in de organistie krijgt. De nieuwe topvrouw heeft als doel om Criteos transformatie naar een technology platform te versnellen. Het bedrijf uit Frankrijk, met klandizie over de hele wereld, kreeg met de invoering van nieuwe privacywetten in Europa, als gevolg van de AVG, een flinke knauw. Het kon internetgebruikers niet meer goed volgen en derhalve minder gericht benaderen met reclameboodschappen.

In de nieuwe situatie wil Criteo minder zwaar leunen op browservoorkeuren en ook werken aan reclame in e-mail en mobiele apps. De Franse technologie moet daarbij de onderliggende motor zijn.

De Nieuwe-Zeelandse Clarken werkte hiervoor vijftien jaar bij Nielsen. Tot voor kort nog als Chief Commercial Officer van Nielsen Global Media.

Gisteren maakte het technologiebedrijf ook de financiële cijfers over het derde kwartaal bekend. De omzet in die periode daalde met een procent tot 523 miljoen dollar. De nettowinst steeg met vijftien procent tot 21 miljoen dollar. De beurskoers in New York daalde gisteren met 14,5 procent tot 17,63 dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond