Deel dit artikel
-

Miinto begint tv-campagne

RTL Ventures’ Miinto begint later deze week een tv-campagne. Deze is bedoeld om meer aandacht te vestigen op het webwinkelplatform waar fysieke modewinkels hun handelswaar kunnen etaleren.

Deze donderdag gaat op de RTL-zenders de commercial van Miinto in première. Ondernemers uit verscheidene delen van Nederland vertellen kort hun fysieke en digitale winkels. RTL, mede-eigenaar van Miinto in Nederland, beoogt de bekendheid van het platform te vergroten maar zet nog niet alle mediaregisters open.

Eind vorig jaar had het Miinto-team van Nicolas Eglau, hoofd RTL Ventures, al een billboardcampagne. Dat was een proef om te zien óf en welk effect op het sitegebruik er zou zijn. Cijfers geeft Eglau niet, maar het stemde positief.

De huidige campagne is enerzijds bedoeld om winkeliers bekend te maken met Miinto als handelsplatform, maar vooral om de consument erover te vertellen.

Miinto, vier jaar geleden in Denemarken opgericht, is platform waar fysieke retailers zich op kunnen aansluiten. Het zorgt voor een goede werkende en vindbare pui, winkeliers leggen hun spullen in de schappen met een eigen beschrijving. Ze kunnen hun kleding naar Miinto opsturen om te laten fotograferen op modellen. Hiervoor heeft het bedrijf een eigen fotostudio waar de dozen dagelijks met tientallen komen en gaan.

Deel dit bericht

7 Reacties

Jeroen Bos

Ik hoor van veel lokale retailers die lid zijn geworden van Miinto dat zij nog maar weinig of zelfs geen orders zien. Ben benieuwd wat de resultaten gaan worden als de ATL campagne draait. Laat gerust je resultaten hier achter.

Gijs Vroom

We zijn sowieso benieuwd of dit soort platformen (beter) werken dan sites die los opereren. Ervaringen?

Tim

Er zijn toch al een hele tijd reclames van Miinto op televisie te zien? Wat is het verschil met de huidige die te zien zijn?

Emile Edwards

“…Stemde positief…” is meestal een synoniem voor ‘weinig goeds, maar we hebben er een draai aan gegeven’. Ik denk dat lokale retailers weing extra voordelen zullen boeken van de beoogde schaalgrootte. De concurrentie is moordend sterk en begint zich te concentreren rondom een aantal grote spelers; die bovendien ook langzaam aan kleinere niche partijen aan het integreren zijn. Ben erg benieuwd.

BasS

@Gijs de kracht van een miinto is dat zij veel meer power hebben dan de losse sites. Een retailer zou ik altijd aanraden om mee te doen. Zij lopen, sleuren, trekken en verkopen (als het goed is) voor jou.
Een eigen webshop is vaak kostbaar en zeer tijdrovend (fotos, seo, sea etc) en de retailers hebben hier nu vaak net geen tijd en geld voor, om over de kennis nog maar te spreken. Cross channel, multichannel. Iedereen kent en hoort de termen maar hoe dit te concretiseren blijft lastig.

Yvonne

nou Jeroen.eu , het werkt wel hoor! Miinto gaat veel beter dan onze site (met orders binnen halen)

Yvonne

OJA en Edwin ook, het werkt!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond