Deel dit artikel
-

Miinto opent site voor directe verkoop modemerken

Modewinkelplatform Miinto opent zijn site voor merken die hun kleding direct aan de eindconsument willen verkopen. Het gaat vooral op kleine maar populaire merken uit Scandinavië.

Ook Nederlandse consumenten profiteren hiervan omdat het aanbod op de site groter wordt. Lauren van der Heijden managing director van Miinto Nederland: “Het zijn hier onbekende merken, dus daarom geen concurrent voor de boutiques die bij ons zijn aangesloten. Ze profiteren er juist van omdat groter aanbod meer verkeer oplevert.”

Miinto is voor modeboetieks wat Just-Eat en Thuisbezorgd zijn voor bezorgrestaurants. Winkels kunnen er zich tegen betaling op aansluiten, hun assortiment op de site tonen en orders van consumenten worden doorgestuurd naar aangesloten winkels. Wie de order het eerst oppakt, heeft hem. Een koerier haalt het pakketje op en levert het in een Miinto-tas af.

De vergelijking met de bezorgrestaurants is niet toevallig, aangezien de oprichter van Miinto ook de oprichter van Just-Eat uit Denemarken is.

Cijfers over de Nederlandse operaties geeft Van der Heijden niet “maar als je weet dat we in twee jaar van nul naar dertig man zijn gegaan, weet je dat het niet slecht gaat.” Het bedrijf, dat in Nederland een joint-venture is tussen Miinto en RTL Ventures, bedient enkele honderden aangesloten boutiques.

Naast de directe verkoopmogelijkheid voor kledingmerken breidde de shoppingsite onlangs ook uit met een sectie Sport. De rubriek Kids komt over een paar weken. “En we zijn pas in België gestart”, wat voor Nederlandse boutiques extra bereik betekent.

Miinto is naast Nederland, België en Denemarken ook actief in Zweden en Noorwegen.

Foto: Dave Catchpole (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Henk de wel

Leuk voor de aangesloten winkeliers. Eerst merkdata verzamelen en daarna zelf de meest populaire producten gaan verkopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond