Multichannelaanpak Marks & Spencer lijkt te werken
Ruim vijftig procent van kleding besteld bij de webwinkel van winkelketen Marks & Spencer wordt in de winkel opgehaald. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers van het Britse winkelconcern.
De webwinkel is een van de weinig lichtpuntjes in de jaarcijfers van het bedrijf, dat zich geconfronteerd zag met een winstdaling van 3,9 procent. De grootste kledingretailer op de Britse markt noteerde een winst voor belastingen van 623 miljoen pond in het boekjaar dat op 29 maart eindigde.
Maar de verkopen van de webwinkel stegen 22,8 procent en er waren 9 procent meer bezoekers dan een jaar geleden. De webwinkel is goed voor 16 procent van de verkopen tegen 13 procent vorig jaar. De mobiele omzet groeide 90 procent, die via tablets verdubbelden en vertegenwoordigen nu 25 procent van de onlineverkopen. Vorig jaar was dan nog maar 15 procent.
Mogelijk hebben de stijgende onlineverkopen ook te maken met de vernieuwe site, die elk kwartier wordt ververst. Marks & Spencer migreerde zijn site van Amazon naar een eigen platform. M&S.com is visueler dan de vorige site, met meer aandacht voor grotere foto’s.
In februari opende het concern nog een nieuwe winkel in het centrum van Den Haag. Verkopers hebben iPads bij zich waarmee bijvoorbeeld huishoudelijke artikelen zijn te bestellen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond