Deel dit artikel
-

Nauwere integratie tussen Twitter en uitgevers

Twitter brengt een nieuwe dienst uit die zijn chatdienst een integraal onderdeel maakt van nieuwssites en andere publicaties. Tot de eerste gebruikers behoren uitgevers als de New York Times, Youtube en MSNBC maar ook winkels als Amazon en eBay.

Dat is het nieuws dat Twitter-oprichter Evan Williams kwam brengen tijdens een toespraak op het congres South by South West (SXSW). De verwachtingen waren hooggespannen. Het publiek verwachtte dat Williams bekend zou maken hoe zijn bedrijf geld gaat verdienen. Dat wordt vermoedelijk een systeem dat op Google AdWords is geïnspireerd. Over geld hield de ondernemer echter zijn mond. Hij sprak enkel over hoe hij zijn bereik wil vergroten.

De berichtendienst Twitter moet nauwer vervlecht raken met de site van grote uitgevers. Daardoor kunnen lezers van een krantenverhaal, bijvoorbeeld, direct interageren met de auteur via Twitter.

Een videodemonstratie:

Bovendien kunnen twitteraars hun inloggegevens gaan gebruiken om op aangesloten derde sites in te loggen. Het Twitter-account fungeert daarbij als een veredeld paspoort. De gebruiker hoeft zodoende niet steeds nieuwe accounts aan te maken voor nieuwe sites. Facebook en Google hebben vergelijkbare systemen in bedrijf.

Dertien bedrijven werken reeds met Twitters zogeheten @Anywhere-platform. Het ins niet bekend wanneer het platform voor andere uitgevers beschikbaar komt.

Volgens Williams plaatsen twitteraars dagelijks 50 miljoen berichtjes.

De ondernemer zegt zijn bedrijf niet te zullen verkopen of fuseren binnen nu en twee jaar.

Foto: Joi (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond