Deel dit artikel
-

Nederlands grootste adverteerders negeren webcare Twitter

Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.

Dat blijkt uit een steekproef van Returnsocial die zijn resultaten zojuist presenteerde in Hotel Arena te Amsterdam. Het bedrijf liet van vijftig bestaande accounts 1.400 vragen stellen aan bedrijven, de top 100-adverteerders volgens Nielsen, uit de sectoren automotive, verzekeringen, banken, energie, telecom, travel, FMCG, retail, non-profit en loterijen.

Op berichten op Facebook werd in tachtig procent van de gevallen gereageerd, op Twitter-vragen maar 37 procent. Gemiddeld duurde het drie uur voordat er een reactie kwam, als die kwam. De FMCG-branche, die zestig procent van de berichten negeert, nam er 8,5 uur de tijd voor De bankensector pakte een bericht binnen 21 minuten op.

“Wat ons met name is opgevallen, is dat veel bedrijven niet reageren op vragen van hun klanten of, wanneer ze wel antwoordden, deze slechte content bevatte, terwijl andere bedrijven weer uitblonken in reactiesnelheid en kwaliteit”, aldus Johan van Mil van ReturnSocial.

Foto: Thomas Galvez (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond