Deel dit artikel
-

Nederlandse mediapartijen bundelen krachten in VR Academy

Hilversum Media Campus, NHTV, MediaMonks en HKU starten met de VR Academy. Deze relatief nieuwe technologie biedt volgens de deelnemende bedrijven enorme marktkansen voor de creatieve industrie, ook op internationaal niveau. Donderdag 23 maart is de eerste training  gestart in Old School Projects in Hilversum.

Veel bedrijven in de creatieve industrie, van omroepen tot reclamebureaus, experimenteren op dit moment met Virtual Reality. Er is op dit vlak alleen nog onvoldoende opleidingsaanbod beschikbaar. Daarom hebben MediaMonks, Hilversum Media Campus, NHTV en HKU besloten om hun krachten te bundelen en samen een impuls te geven aan kennis- en talentontwikkeling op het gebied van VR in Nederland.

Door een VR-bril op te zetten zit je als gebruiker veel meer in een verhaal. Deze kracht maakt VR heel interessant voor mediamakers, maar de technologie zet makers ook voor uitdagingen.

De eerste training die de VR Academy aanbiedt is ‘Breaking the Ground for VR’. Op donderdag 23 maart en donderdag 6 april gaan Robert-Jan Blonk (VR Producer van MediaMonks), Marnix van Gisbergen (Lector Digital Media Concepts van NHTV) en Hartmut Koenitz (Lector Interactive Narrative Design van HKU) in op het hele VR-productieproces: van idee tot realisatie.

Naast de introductietraining voor makers zal het aanbod uitgebreid worden met onder meer trainingen voor directie en hoger management en een verdiepingstrack voor meer ervaren makers en VR-experts.

Deel dit bericht

1 Reactie

Erwin

Soortgelijke actie was ook in Leeuwarden gestart en na een paar jaar weer gestaakt. Slim om te kijken wat daar is mis gegaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond