Deel dit artikel
-

‘Nederlandse retail innoveert weinig in winkelcommunicatie’

Retailers zijn behoudend als het gaat om visuele instore en outstore-communicatie in hun winkels. Dit blijkt uit onderzoek van Van Straaten. Traditionele presentatietechnieken voeren nog steeds de boventoon in etalages en winkelinterieurs.

Technologie speelt wel een steeds grotere rol bij Nederlandse retailers. Het gebruik van schermen, iPads en interactieve tafels wordt gebruikelijker. Dit past ook binnen de ontwikkeling naar omni-channelmarketing, waarbij online en offline volledig worden geïntegreerd. De fysieke winkel blijft een belangrijk contactmoment.

Circa 85 procent van de ondervraagden gebruikt wel enige vorm van visuele communicatie. Maar twintig procent van de ondervraagden geeft direct aan weinig tot geen gebruik te maken van innovatieve visuele communicatie.

Als meest innovatieve media worden LED- en tv-schermen genoemd. Elementen als licht (97,3 procent) en beweging (35,1 procent) zijn in- en outstore aanwezig, maar dit geldt bijvoorbeeld niet voor interactie, iets wat door slechts 10,8 procent van de respondenten wordt toegepast. Interactieve spiegels en augmented reality dragen volgens de onderzoekers juist bij aan een bredere koopbeleving.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond