Deel dit artikel
-

Net-A-Porter.com brengt glossy uit, met Layar

Modewinkel Net-A-Porter.com brengt voor het eerst een glossyversie uit van zijn online magazine. Met behulp van Layar is die gedrukte versie interactief gemaakt om vanaf de bank vanuit het blad toch online te kunnen shoppen.

Het blad verschijnt vandaag in zestig verschillende landen op twintigduizend locaties onder de naam Porter voor een prijs vanaf vijf pond. Om het blad te produceren heeft Net A Porter, een van de grootste Europese modewinkels, een specialistisch redactieteam samengesteld die.

Een magazine gaven de Engelsen al uit, maar dat was een digitaal exemplaar om de klanten te inspireren tijdens hun zoek- en snuffeltocht door de winkel. Het uitgeven van een gedrukt blad is een fundamentele stad verder. Immers, belangstellenden betalen voor de uitgave en leggen hem op de salontafel om sporadisch in te bladeren.

De tweede noviteit is dat het blad daadwerkelijk interactief is. Lezers kunnen met de app van de winkel een pagina scannen om de betreffende items in de webshop te bekijken of naar de merkpagina van een kledingfabrikant c.q. adverteerder te gaan.

Meer dan de helft van het magazine is interactief gemaakt. Layardirecteur Quintin Schevernels noemt de interactieve toevoeging ‘Geen one off. De glossy komt meerdere malen uit. Ze gebruiken allemaal onze technologie. Ik denk dat er een sterke leercurve vanuit gaat richting printuitgevers.”

Net-A-Porter.com maakt reclame voor het blad op Victoria Station in Londen en op 400 taxi’s in New York in aanloop naar de New York Fashion Week.

Foto: Herry Lawford (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond