Deel dit artikel
-

Nexen breidt locatiegebaseerde marketingoplossing uit met Euclid

Het Gentse Nexen breidt zijn locatiegebaseerde marketingoplossing uit met analytics,. Bedrijven en retailers kunnen daarmee het gedrag van bezoekers an een winkel, museum of evenement analyseren.

De oplossing werkt met de analyticstechnologie van Euclid. Die zorgt volgens de Gentenaren voor ‘waardevolle inzichten’ in bijvoorbeeld het aantal bezoekers van een locatie en de verblijfsduur. Bij analyses worden enkel geaggregeerde trendgegevens gebruikt.

Volgens Steven Delheye, managing partner van Nexen, is er een groeiende vraag naar inzichten in het gedrag van bezoekers. ‘Nu mobiele consumenten hun winkelervaring kenbaar maken via sociale media, is een omnikanaal marketingstrategie van cruciaal belang.’

Nexen werkt onder meer met iBeacons. Op de Meir in Antwerpen maken winkels en retailers zoals JBC en Hunkemöller gebruik van de BeaconApp van Nexen om consumenten te verleiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond