Deel dit artikel
-

Nóg een zusje voor Zalando: Emeza

Het nieuwe luxezusje van Zalando heet Emeza en is op thuismarkt Duitsland officieel van start gegaan met 120 merken in het assortiment.

Na een test van drie maanden is Emeza deze week officieel van start gegaan. Na de lancering van zijn algemene fashionwinkel Kiomi neemt Zalando hiermee een tweede submerk in gebruik, een die puur is gericht op het luxesegment. De shop richt zich enkel op vrouwen, meer specifiek de ‘urbane connaisseur’.

Er liggen merken in de schappen als Marc Jabobs, Zac Posen en DKNY.

Behalve het assortiment is ook het design anders dan bij Zalando. Er is meer ruimte voor beeld om, zoals dat het, de beleving sterker over te brengen. Daarnaast kent de site een online magazine ter inspiratie van de shoppende vrouwen.

Tegen dagblad Handelsblatt zegt bedrijfsleider Felix Zirkler niets over de financiën, enkel dat het bedrijf op middellange termijn winstgevend moet zijn.

Zalando wedt in de fashionmarkt duidelijk niet op een paard. De gelijknamige internationale modewinkel is algemeen van opzet en biedt sinds kort zelfs derde webwinkels de mogelijkheid om hun assortiment via Zalando te verkopen. De submerken Kiomi en Emeza zijn eigen speciaalzaken van het bedrijf. Vooralsnog zijn de laatste twee enkel in Duitsland beschikbaar al ligt het voor de hand dat ze op enig moment ook elders in Europa de deuren zullen openen.

Deel dit bericht

5 Reacties

Henk

Erg origineel zijn ze niet bij Zalando. Werkelijk elke pagina lijkt 1-op-1 gekopieerd van net-a-porter.com

Man on the Moon

@Henk Het is oeverloos kopiëren bij Rocket Internet…. Met look-a-likes is blijkbaar veel geld te verdienen. Voor echte vernieuwing en mooie internet concepten kijk ik liever naar hun voorbeelden.

John

LEES binnen 2 jaar is deze onlinewinkel BUBBEL uit elkaar geklapt
Zalando zal nooit maar ook nooit geld gaan verdienen en alle merken lopen als makke schapen er achteraan omdat ze bang zijn de boot te missen
Te veel voorraad en zalando kan de rekeningen niet voldoen

Erik

@John: Dat is een behoorlijke uitspraak die je daar maakt. Vanwaar deze uitlating? Ik baseer me graag op de feiten en die zeggen dat ze NOG geen winst maken, maar de exposure en branding zullen zich uitbetalen. Zalando is als joint venture van twee giganten geen bubbel denk ik maar een investering op lange termijn. En wat ze nu doen is segmenteren en in de breedte kijken. Ze hebben in twee jaar tijd een behoorlijk stuk van de ‘taart’ te pakken. Het lijkt me een nu makkelijk om mede dankzij de bekendheid de shop uit te bouwen en niches creëren om zo de wortels dikker te late groeien op het web.

John

@Erik. Omdat het verdien model van Zalando volgens mij nooit geld kan opbrengen. Met hun optie 100 dagen retour sturen en een percentage van minimaal 50% retouren(schoenen 70%) kan dit nooit winstgevend worden. Maar de markt zal nog meer overspoelt worden met dit soort nieuwe spelers. Hierdoor wordt de exclusiviteit van de merken die nu als makke schapen dit volgen afgestraft worden. Beter exclusief dan overal te koop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond