Deel dit artikel
-

Nieuw (Nederlands grootste) online bereiksplatform gelanceerd

DMA Institute, zusterbedrijf MeMo2 en IBM lanceren het Digital Audience Tracking Platform, een nieuw online bereiksplatform. “Het kleine profielneefje van Google Analytics”, zegt Marcel Vogels.

Het nieuwe systeem richt zich op uitgevers, grote corporates maar bijvoorbeeld ook op overheden die zicht willen krijgen op wie hun publiek nu eigenlijk echt is. Zij hoeven enkel een script in hun site op te nemen. De informatie die vervolgens over de bezoekers wordt verzameld, wordt getoetst aan de profielen van 175.000 online Nederlanders, data van MeMo2. Daarmee is het veruit het grootste panel van Nederland.

“Deze koppeling, inzichtelijk middels een dashboard, biedt directe inzage in bereik onder zeer rijke profielen. Het bereiksplatform wordt de komende periode verder uitgebreid tot ruim driehonderdduizend online Nederlanders, waarmee het DAT-Platform een nieuwe standaard neerzet voor online bereik en audience”, aldus de initiatiefnemers.

Het DAT-platform is ook bedoeld voor tijdelijke actie- en campagnesites. De profielgegevens vertellen of de juiste doelgroepen de site weten te vinden. Bovendien, en niet onbelangrijk, staat de gebruikte technologie toe om sitebezoekers achteraf nog te benaderen om hen specifieke vragen voor te leggen.

“DAT is niet te vergelijken met DDMM, comScore of de GfK/Pointlogic-tool”, zegt DMA Institute-directeur Marcel Vogels. “Dit gaat niet puur om bereik, maar ook om de ‘wie-vraag’. Er is geen enkele andere partij die dat op deze schaal beantwoordt. DAT is het effectiefst naast een tool als Google Analytics of Omniture.

Het platform biedt ook de mogelijkheid om socialmediaplatformen, eigen blogs en tijdelijke promotionele websites of digitale filmpjes te ‘taggen’. Daarmee krijgt de uitgevende partij inzicht in het bereik van de totale online aanwezigheid.

Foto: Marc Cornelis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond