Deel dit artikel
-

Nieuw platform voor ‘crosspublishing’

Adtechplatform Strossle lanceert een nieuw en gratis product voor uitgevers om ‘tegenstand te bieden aan techgiganten Facebook en Google’. De zogenoemde Visitor Accelerator zorgt ervoor dat uitgevers gezamenlijk een netwerk vormen door middel van crosspublishing.

Strossle lanceert het product na een test met sites van onder meer Pijper Media (foto), VH Publishing en Pelican Media, bijvoorbeeld grazia.nl, lonelyplanet.nl, carros.nl, manify.nl en beaumonde.nl.

Volgens CEO Eric Ariëns worden uitgevers steeds meer afhankelijk van techgiganten als Google en Facebook. Niet alleen verdwijnt advertentieomzet van de uitgever naar deze partijen, maar ook trekken bezoekers weg, zeker als het zoekalgoritme van Google weer wordt aangepast.

Met een algoritme op basis van machine learning technologie zorgt de Visitor Accelerator ervoor dat een uitgever meer kliks krijgt, belooft Ariëns. Een aantal artikelen wordt namelijk door alle uitgevers gedeeld op een gezamenlijke landingspagina.

Ariëns biedt het product gratis aan om een ‘lastige discussie met uitgevers’ uit de weg te gaan. “Wij verdienen aan content recommendation, wat hiervan eveneens onderdeel is.”

Strossle werkt voor premiumuitgevers als AT5, NH Nieuws, Cosmopolitan, Esquire, Elle, Grazia, Beau Monde, Men’s Health, Parra en Manify en heeft meer dan 500 premium advertentie partners met merken als Procter & Gamble, Unilever, ING, KIA, BMW, Essent en Samsung.

Dit bericht is 38 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond