Nieuwe dienst toont realtime inzicht NPS

Een nieuw gezamenlijk product van Clipit en marktonderzoeker Etil geeft bedrijven en bureaus real time inzicht in de ontwikkeling en hoogte van hun NPS-score.

Vandaag maken de bedrijven de lancering van het nieuwe product bekend. Dat gaat door het leven als NPSlab. “We denken dat het een revolutionair product is omdat het nog niet bestaat”, legt directeur Rinske Willemsen van mediamonitor Clipit uit.

De Net Promoter Score is een internationaal erkende indicator van de mate waarin klanten een bedrijf aan anderen zouden aanraden. In die zin zegt het iets over klantentrouw.

Evert Webers van marktonderzoeker Etil: “Normaalgesproken doen we voor klanten eens per half jaar een meting en geven daarbij een advies hoe ze hun NPS kunnen verhogen. Dat is altijd een momentopname en niet per se een afspiegeling van de huidige stand van zaken. Er kunnen immers al veranderingsprocessen zijn ingezet of een bedrijf kan positief of negatief mediabelangstelling krijgen. Met een realtime meting kun je beter analyseren en bijsturen.”

Willemsen: “Clipit doet sentimentanalyses en onderzoek naar PR-waarde en bereik. Als je dat slim correleert middels een algoritme met imago-onderzoek van Etil kun je de NPS-score weergeven.”

Volgens Willemsen is het nieuwe product vooral interessant voor bedrijven die hun processen sterk sturen op NPS en voor bureaus die het resultaat van campagnes ermee meten.

NPSlab is voor beide partners iets nieuws in hun portfolio. Het wordt verkocht via een maandabonnement. Klanten zien de resultaten via een online dashboard, al dan niet in combinatie met een benchmark van drie concurrenten.

Foto: dom fellowes (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug