Nieuwe retailinnovaties in Commerce Cloud Salesforce

Salesforce breidt zijn Commerce Cloud Einstein uit met nieuwe diensten voor retailers. Die kunnen gepersonaliseerde, AI-gestuurde ervaringen aan klanten aanbieden, zowel via de winkel als mobiel.

De technische complexiteit en de middelen die nodig zijn om kunstmatige intelligentie toe te passen, vallen doorgaans buiten het bereik van de meeste detailhandelaren. Bovendien ondersteunen veel winkelsystemen niet de gehele customer journey en ontbreekt vaak de flexibiliteit die nodig is om de verschillende winkelkanalen hierop af te stemmen.

Einstein Predictive Sort gebruikt bijvoorbeeld machine learning om de volgorde waarin producten verschijnen op de zoek- en categoriepagina’s ote personaliseren. Daarbij worden de bestelgeschiedenis en het surfgedrag van consumenten geanalyseerd.

Nieuw is ook de Android Pay Integratie voor online betalingen.

Meer dan 2.000 online winkels in 53 landen werken al met Commerce Cloud Einstein en verkochten met behulp van dit platform in 2016 voor meer dan 16 miljard dollar aan producten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug