Deel dit artikel
-

Nieuwe site Paradiso gekoppeld aan Spotify

Het Amsterdamse poppodium Paradiso heeft een nieuwe website waarin zelfs een koppeling met Spotify tot stand is gebracht. Door het analyseren van luistergedrag via de streamingdienst, worden persoonlijke programma-suggesties gedaan.

Ook zijn er diverse filtermogelijkheden mogelijk op basis van bijvoorbeeld genres of zaal, waardoor de Paradiso-programmering toegankelijker is gemaakt. Inloggen kan hier.

De nieuwe website is ontwikkeld door creatief digitaal bureau Bravoure en is ingericht om de bezoeker snel kennis te laten maken met de meer dan 1.500 programma’s die Paradiso jaarlijks organiseert op verschillende locaties.

Naast de bekende locatie aan de Weteringschans is er de concertzaal in het gebouw van de Tolhuistuin, beter bekend als Paradiso Noord. Bitterzoet is gevestigd op zo’n vijf minuten loopafstand van Amsterdam Centraal en de Oedipus Brouwerij is een bierbrouwerij, proeflokaal en concertzaal in één.

Bravoure heeft gekozen voor een ‘eigenzinnige mobile first strategie’, met de mobiele apps van AirBnb en Spotify als inspiratie.

Tegelijk met de website is de vormgeving van Paradiso op bredere schaal doorgevoerd. Sinds 1995 is Experimental Jetset verantwoordelijk voor het ontwerp van de periodieke programmaposters en -folders van Paradiso.

Werk van Experimental Jetset wordt wereldwijd geroemd. Voor Whitney Museum of American Art ontwikkelde de studio runt, de grafische identiteit. Onder meer in MoMa-vestigingen waren exposities van hun projecten te zien, waardoor ook de Paradiso posters geregeld een plek in deze toonaangevende musea kreeg.

Voor het ontwerp van de website heeft Bravoure zich laten inspireren door de programmaposters.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond