Deel dit artikel
-

Nieuwe (tweekoppige) CEO voor Emakina Group

Directievoorzitter Denis Steisel van Emakina Group verlaat zijn positie en wordt vervangen door Brice Le Blévennec en Karim Chouikri.

De onderneming neemt hiermee een maatregel om de organisatie te stroomlijnen met het oog op internationale groei in de nabije toekomst.

Le Blévennec zal zich richten op technologische en creatieve innovatie. Karim Chouikri legt zich toe op het stroomlijnen van de werking van Emakina, financiën en de internationale ontwikkeling. Het bedrijf heeft reeds kantoren in elf steden en is actief in veertig landen.

Steisel verlaat de onderneming niet, want doet aan stuivertje wisselen met Le Blévennec. De directievoorzitter ruilt met de niet-uitvoerend voorzitter van de raad van bestuur.

Steisel beschouwt: “Onze fullservice visie en dienstenaanbod in digitale communicatie bleken het juiste medicijn om economische koorts te bestrijden. Aantrekkelijke websites en opvallende campagnes zijn niet langer voldoende. Merken vragen een optimale integratie voor alle raakpunten met hun doelgroepen: mobiel, sociaal, via CRM en e-commerce.”

De Nederlandse tak van Emakina nam onlangs Relephant over. Met de aangekochte expertise ontwikkelt de onderneming zich tot een full service internetbureau. Internationaal boekt het in Brussel aan de Euronext genoteerde bedrijf een omzet van zo’n vijftig miljoen euro. In Nederland verhuisde het hoofdkantoor in Rotterdam zeer recent naar de Kop van Zuid, op het dak van een restaurant van kok Herman den Blijker.

In tegenstelling tot de meeste andere internetbureaus maakt Emakina geen deel uit van een mondiaal bureaunetwerk, maar opereert het zelfstandig.

Foto: Rick Ligthelm (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond