Deel dit artikel
-

Nog steeds twijfels over native advertising

Marketeers geloven in de potentie van native advertising, maar passen het nu nog mondjesmaat toe door gebrek aan kwaliteit, meetmogelijkheden en geprogrammeerde inkoop. Dat blijkt uit onderzoek van DMR en TripleLift onder honderd digitale bureaus als Starcom MediaVest, MEC, Carat, Mediacom en Mindshare.

68 procent van de respondenten erkent de potentie van native, maar het gebrek aan kwalitatieve content staat de verdere ontwikkeling voorlopig in de weg. Vooral aantrekkelijk beeld wordt node gemist. Veertig procent vindt native een ‘uitdaging’. Met name het geprogrammeerd inkopen wordt als een drempel gezien, omdat de content moet aansluiten bij de inhoud en opmaak van een publicatie.

Een kleinere groep concentreert zich liever op tv, of geeft toe er te weinig van te weten.

Begin dit jaar voorspelden analisten van handelsbank J.P. Morgan dat native digitale kanalen dit jaar zou domineren. Dat is nog niet gebeurd. Marktvorser eMarketer schat de markt op 2,85 miljard dollar in 2014.

Deel dit bericht

1 Reactie

Simon

Toevallig laatst een artikel door Ryan Deiss over native advertising gelezen.
Het schijnt onder internet marketeers in opkomst te zijn als pofitable traffic source.
Hier kan je het artikel lezen: http://goo.gl/G3Py5C

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond