Nog steeds twijfels over native advertising
Marketeers geloven in de potentie van native advertising, maar passen het nu nog mondjesmaat toe door gebrek aan kwaliteit, meetmogelijkheden en geprogrammeerde inkoop. Dat blijkt uit onderzoek van DMR en TripleLift onder honderd digitale bureaus als Starcom MediaVest, MEC, Carat, Mediacom en Mindshare.
68 procent van de respondenten erkent de potentie van native, maar het gebrek aan kwalitatieve content staat de verdere ontwikkeling voorlopig in de weg. Vooral aantrekkelijk beeld wordt node gemist. Veertig procent vindt native een ‘uitdaging’. Met name het geprogrammeerd inkopen wordt als een drempel gezien, omdat de content moet aansluiten bij de inhoud en opmaak van een publicatie.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg EGUIDE & Emerce 100 opgestuurd