NRC lanceert startup voor sociaal informatieplatform
NRC Media is bezig een nieuwe startup in te richten. Met de nieuwe dienst kan iedereen op zijn eigen vak- of interessegebied informatie delen met volgers. Zo moet het online oerwoud aan content beter begaanbaar worden. (meer…)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
van Diepen
Zo iets heet toch gewoon Twitter? Daar kan ik experts volgen die mij wijzen op interessante content.
Peter
Orde scheppen willen scheppen in chaos, daarvoor hebben we zoekmachines. En zo vind je experts op hun eigen site. Daar hebben we NRC niet voor nodig. Next.. uuh wacht
sander
In Pulse op mijn iPad en iPhone heb ik alle voor mij interessante blogs en nieuwssites gezet. In Tweetdeck de voor mij interessante personen.
Als het gaat om toegankelijkheid en bijhouden is mijn behoefte ruimschoots ingevuld. Maar welke artikelen mag ik nu obv mijn interesses niet hebben gemist? (volgens de experts die in mijn interessegebeid) Daar ligt volgens mij nog wel een gaatje.
Anyway, succes
YoungStartup
Als jullie nog een pand zoeken, in Amsterdam Zuid-Oost voor 250 eruo per maand heeft Young Startup kantoorruimte beschikbaar!
Jochem
Ieder nieuw initiatief om het internet een stap verder te helpen moedig ik natuurlijk aan. Of dit het beste initiatief is, dat durf ik te betwijfelen.
1 – Het sociaal ordenen en filteren van informatie is een ontwikkeling die reeds in volle gang is en dit initiatief heeft, voor zover ik kan oordelen niet de conceptuele en financiële kracht om daar nog bij aan te sluiten. Enkele voorbeelden zijn natuurlijk Google+ en Twitter.
““Er is nergens een goede plek waar je je eigen vaste experts kunt volgen.” Bij de nieuwe dienst kan iedereen die dat wil een curator of expert zijn op zijn eigen interessegebied. Pfauth: “Ben je een slechte curator, dan heb je gewoon geen volgers.””
Dit is natuurlijk exact de werking van Twitter. Tweets vervliegen misschien snel, maar de content waarnaar wordt verwezen niet….
Echter, ik heb natuurlijk niet voldoende informatie voor een finaal oordeel hier over.
2 – Internetters zijn steeds meer in staat om met de enorme hoeveelheid informatie om te gaan. Internetters worden selectiever, socialer en handiger in het selecteren van kwaliteit. De behoefte aan een applicatie die dit voor je doet neemt hierdoor af.
3 – Het verdienmodel bepalen we later wel… Dat
je eerst massa wilt maken, voordat je aan de kassa gaat denken, is een goed idee. Echter, denk wel in een vroeg stadium na over hoe je geld wilt gaan verdienen! Identificeer in ieder geval een aantal mogelijke manieren, zodat het concept in een later stadium niet volledig omgegooid hoeft te worden.
Maar, ik moedig het initiatief natuurlijk wel aan. Ik hoop dat bovengenoemde punten voldoende bekend zijn bij het NRC en dat ze er iets moois van gaan maken. Wellicht is er een mooie win-situatie te halen uit het feit dat het NRC zelf veel goede content creëert…
Jochem Verheul
Willem
@YoungStartup
Plug je commerciele post ergens anders.