Nu al 18.500 breedbandklanten weg bij Ziggo

Ziggo raakte in het eerste kwartaal 18.500 breedbandklanten kwijt als gevolg van prijsverhogingen en het verlies van de Formule 1 races. De kabelaar spreekt van stevige concurrentie. Netto verloor het bedrijf ‘slechts’ 3500 breedbandklanten.
De daling van het aantal klanten had ook invloed op de cijfers: de omzet steeg licht met 0,3 procent naar ruim 1 miljard euro, maar onder de streep staat een verlies van 82 miljoen euro tegen een winst van 64.4 miljoen een jaar geleden. De gestegen energie- en netwerkkosten speelden daarbij ook een belangrijke rol.
In maart kondigde Ziggo een flinke prijsverhoging aan van 8,5 procent per 1 juli. Het effect daarvan zal pas de komende maanden doorwerken. Heel veel (trouwe) klanten hebben aangekondigd weg te gaan bij Ziggo. Klanten die een lopend contract hebben kunnen echter niet meteen opzeggen en zullen dat later dit jaar alsnog doen.
De mobiele tak deed het overigens beter. Er kwamen 38.500 mobiele klanten bij tot een totaal van 3,2 miljoen, maar de opbrengst per klant ging achteruit. Het aantal prepaid klanten lijkt af nemen ten gunste van postpaid.
De zakelijke markt (vast) bleef stabiel. De zakelijke mobiele markt groeide met 6,7 procent.
1,9 miljoen klanten hebben inmiddels een nieuwe medaspeler voor tv kijken.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
47 Reacties
Orazio Tronco
gehad Ziggo én Vodafone door deze zette van verhogen maandelijks prijs tis logisch dat mensen zoeken iets anders jullie zijn goed bedrijven verhogen van 8,5% procent tis niet nieks wij als klant krijgen we niet zomaar verhogen op onze loonstrook dus ik als el lang klant ga aan twijfel of ik non bij jullie blijven sorry de verhogen moet jullie intrekken anders op lang termijn gaan Ziggo én Vodafone failliet. geschreven door O.tronco
J. Dijkhuizen
Klinkt mij niet vreemd in de oren na verhoging op verhoging.
Ben al klant uit de tijd van casema met veel producten.
Bij storing van apparatuur duurt dagen voor er service is.
Er is nog nooit iets gedaan voor vaste klanten vanuit ziggo zelf.
Denk ook na over overstappen, wat mij nog iets tegenhoudt is dat emailadres bijna overal bekend is en deze overal gewijzigd moet worden
Gerrit
ik denk er ook aan om weggegaan al 35 jaar klant maar ook omdat ik de mail van ziggo heb ben ik nog aan het denken
Henk
ik denk er aan om over te stappen van wege de flinke verhoging na 40 jaar klant te zijn
Ruud
Het wordt steeds duurder en je krijgt steeds minder en als je als klant weg gaat dan nemen ze nog niet eens de moeite om de vaste klanten te behouden
Richard
Ziggo binnenkort verleden tijd voor me, snelheid is achterhaald tov de prijs die ze nu rekenen. Heb jaren geleden al mijn @home email vervangen door gmail adres dus adios ziggo.
R.SWART
triest iets dat ziggo ze doen zeker niets aan om klanten te vast te houden.
Als je elke films en series bekijkt staan weken de zelfde erop dat is ook vervelend je betaalt een hoop geld je krijgt niets er voor terug.
Ze verdienen bakken geld met die abonnementen laten de echte vaste klanten korting geven op viaplay zodat ook formule gekeken kan worden voor een schappelijke prijs.
Nee ze kijken wel uit ze jagen liever de klanten weg .
Niek
Ik zat, onafgebroken, sinds 1998 bij @home/ziggo. Vorige maand opgezegd. Reden de belachelijke prijsstijgingen. Ik ben naar tweak gegaan en dat scheelt me 20euro p/m en ook nog veel hogere snelheid.
Ze zouden eens moet nadenken over het geven van kortingen aan trouwe klanten. Hoe langer je lid bent hoe hoge de korting. Zeg maar het verzekerings no claim principe
Peet
meer dan 30 jaar bij de kabelaar en zijn voorganger geweest nooit er aan gedacht om ooit over te stappen
toen werd er bij ons glasvezel aangelegd en kwamen er twee mensen langs van kpn of wij misschien interesse hadden om over te stappen, kregen een prachtige aanbieding en de e mail van ziggo blijft nog een half jaar actief.
wij hebben de overstap gemaakt en er geen seconde spijt van gehad.. supersnel internet en het televisie signaal vele malen scherper dan bij ziggo
Jeroen
Ik blijf bij ziggo geen zin om over te stappen komt tog op het zelden neer andere providers gaan ook omhoog.
F v gent
heerlijk, allemaal opzeggen bij deze club oplichters.
A de Groot
zeer slechte service, als vaste klant geen korting,en wordt je nieuwe klant wel.Denk er ook over na om te gaan veranderen naar ander provider.
F.J.van Zundert
de mensen hebben gelijk maar op een ander is het ook wat ik zit er ook over na te denken om ergens anders te gaan
Angelique
na 18 jaar deze maand over gestapt van ziggo naar tmobile. ik betaalde voor tv, internet 300 mbps en espn €88.45 per maand. daar zou nog even €6.50 bijkomen per maand.
nu bij tmobile tv, 1GB up en download glasvezel internet en espn (over) een jaar €70 per maand. nu voorlopig €45 pm.
dus ziggo, neem ff lekker een ander in de maling.
Gerry
Ben ook weg. in december gebeld of ze iets wilde doen voor bestaande klant. dat was natuurlijk nagenoeg niks. zeg het afgelopen week op en toen kon het ineens wel. ze bekijken het maar en dat zouden veel meer mensen moeten doen.
Jan
Als bij ons in de straat glasvezel is aangelegd is het vaarwel Ziggo het internet is onstabiel de laatste maanden en vind de komende prijsverhoging onacceptabel voor het gebodene.En wat nog erger is ligt altijd aan jouw kabels zowel internet als tv die soms blokvorming heeft soms hele tijd goed en weer enkele dagen lang bij sommige zenders deze blokvorming.Zitten overwegend kabels aan geadviseerd door Ziggo zelf.
Sande
Ik zie toch veel mensen gefrustreerd reageren met al zoveel jaar trouwe klant etc. Wanneer begrijpt men dat we geen trouwe klanten zijn maar slecht een verdienmodel.
Maxfan
Ja er kan niets meer bij ziggo Alleen maar betalen Al jaren abonnee straks weer verhoging per 1 juli. Het enige wat ze doen is filmzenders en ESPN erbij een zender maar Formule 1 allang moeten missen Binnenkort ook geen abonnee meer als dit zo doorgaat.Doen niks voor klanten
Zeer teleurgestelde klantje
Henk
zit ook al jaren bij ziggo. nu de nieuwe next box ontvangen en de nieuwe modem.met wifi 6.
waren wat problemen met levering, maar uiteindelijk prima opgelost.
Overstappen ga ik niet doen de andere providers volgen vanzelf…..
Maarten
Na 19 jaar trouwe klant te zijn geweest van Ziggo hebben wij besloten over te stappen naar concurent KPN. Al jaren valt het op dat ‘trouwe’ klanten nauwelijks beloond worden met enorme kortingen voor nieuwe klanten en niets voor klanten die zorgen voor stabiliteit aan inkomsten, dit geldt overigens niet alleen voor Ziggo, maar voor de meeste / alle bedrijven. Door de overgang naar KPN (die erg investeerd heeft in glasvezel bij ons) besparen we en geld en gaat de snelheid omhoog en dat zelfs voor de prijsverhoging. Niet gek dus dat klanten dan over gaan stappen (zeker ook door verlies formule 1).
Hans
Ook hier lid sinds opkomst @home, Ziggo. In al die jaren nooit iets ontvangen, maar wel steeds verhoging op verhoging. Het inflatie/ energie verhaal is onzin, want dan zouden alle pakketten gelijk verhoogd worden. Het is een (mislukte) poging van Ziggo de goedkopere alles in een pakketten naar een duurder Giga pakket te dwingen. Bye bye Ziggo
Steve
Heb gebeld met Ziggo en vertelde hun dat ik van plan bent om over te stappen, ze waren erg nonchalant erover, blijkt dat het hun niet interesseerd of je blijft of weg gaat!!!!
Marius
Ik ben ook al jaren bij ziggo maar ook erg aan het twijfelen of ik moet blijven. Trouwe klanten kennen ze niet
Omar
Ziggo heeft dev afgelopen jaren steeds haar netwerk geoptimaliseerd. Dat Ziggo nu kiest om dat laatste stukje glasvezel, van de straat naar de meterkast, niet aan te leggen is een verkeerde keus welk idd gaat leiden tot klantenverlies.
Immers de kwaliteit staat niet meer in verhouding tot de prijs omdat andere aanbieders volledig glasvezel hebben tot in de meterkast tegen concurrente prijs.
Ziggo vergeet dat wie betaalt ook bepaalt. Dit is dus de consument. Ziggo kan voor ons niet bepalen om genoegen te nemen met een lage upload snelheid.
Ingraven dus en glasvezel aanbrengen tot in de woning.
Down Ziggo dit niet, dan mag Ziggo haar eigen graf graven.
I am done.
Ik verlaat Ziggo zo gauw als mijn glasvezeltje binnen is.
Ik bepaal voor wat ik betaal.
Joan
Ik ben meteen overgestapt naar Kpn met de aanbieding van kpn ben ik dit jaar al 250 euro goedkoper uit.
En sinds ik KPN heb heb ik veel meer zenders , een draadloze verbinding dus geen snoeren meer alles werkt via internet.
Tja Ziggo dit krijg je er nou van het is tegenwoordig nooit genoeg onder het mom van inflatie en bij wie mogen wij dan aan kloppen.
Nee zit nu prima bij KPN had ik veel eerder moeten doen
Michael
Hier komt dit jaar veel glasvezel beschikbaar. Goedkoper, meer snelheid en qua stabiliteit is Ziggo de laatste jaren ook niet zo best geweest. Dus daar op achteruit gaan, zal wel mee vallen.
ik ben al abonnee sinds A2000 hier begon. Toch denk ik dat ik zal overstappen zodra dit mogelijk is.
Henny
Ziggo genomen bij vriendin thuis ipv KPN…steeds wisselende problemen dan met verschillende maandbedragen…slecht internet…extra kosten voor boosters erbij…nog niet goed en als klap op de vuurpijl onlangs alles uitgevallen….enkele malen contact gehad..zelf meerdere keren gereset…monteur ingepland…8 dagen geen tv en geen internet. Zeer snelle sevice Ziggo…dus even traag als het internet. Probleempje was fout van hun…een andere monteur had buiten in de kast de stekker verwisseld met andere aansluiting…oplossing Ziggo tenslotte was een rectificatie van € 13,- voor 8 dagen ellende. Wil je dan nog blijven..???
Harold
Je abonnement opzeggen en nieuw abonnement nemen op naam van je vrouw, dochter of zoon.
Dan ben je nieuwe klant en profiteer je van de aanbieding.
Hoe simpel kan het zijn.
Henkjan
Ook overgestapt naar tMobile. prijs verhoging gaf de doorslag.
Dennis
Bij Ziggo betaal.ik voor verplichte diensten die ik niet of nauwelijks gebruik (opnemen/movies&series etc.. omdat ik wel gebruik maak van welgeteld 1 kinderzender. Onder de streep was de concurrent beter omdat die onderdelen daar optioneel.zijn en de prijs op jaarbasis daarmee lager. Als ik lees dat mensen niet overstappen vanwege een mailadres, dan denk ik: Blij dat ik mijn Ziggo mail niet gebruik maar een @live.nl adres, dst maakt een overstap een stuk eenvoudiger.
Patrick
overstap gedaan en na ruim 25 jaar weg bij ziggo. nog een vriendelijke medewerkster aan de lijn gehad die het erg jammer vond dat ik over ging stappen, begreep bedrijfsvoering van ziggo ook niet. nu overgestapt te zijn geen spijt. ruim 450 mb p/ m meer en dat voor 35 euro de eerste zes maanden minder. uiteindelijk betaal ik 15 euro per maand minder voor ruime dubbele snelheid.
Mike
Ik weet niet hoelang ik al bij Ziggo een aansluiting heb, maar dat het einde nadert moge duidelijk zijn. Eerst tussentijdse verhogingen. Formule 1 er af. Veel radiozenders foetsie. Wat volgt?
E Holvast
ik schrok ook van al die slecht reviews.
Max C
Ik denk ook aan overstappen, dit zijn bedragen die niet meer zijn op te brengen.
Jammer na 35 jaar
Ron S
Al jaren klant van Ziggo, ook al bij voorganger Home van Essent. Service is niet optimaal, 2 maal bijna een week moeten wachten op een adapter voor de router en vervanging van de router. Ach dat is vervelend, maar daar ga je niet voor bij Ziggo weg. Wel wordt regelmatig de prijs verhoogd, veel voor terug krijg je niet. Telefoneren via het Ziggo netwerk kan niet meer uit als je ook een onbeperkt belabonnement hebt bij een concurrent. En internet loopt wel met de wifiversterkers, jammer dat de uploadsnelheid lager is dan de download. Het tv aanbod heeft Ziggo niet in de hand, want dat hebben de tv tv zenders zelf. Vaste klanten waarderen met kortingen kent Ziggo niet. Maar voor de huidige €74 per maand voor tv met nextbox, internet en telefoneren, wordt na de verhoging van juli a.s. me te veel per maand. Ik stap over naar mijn huidige mobiele telefoon provider. Uiteindelijk kom ik straks uit op ongeveer €50 per maand, waarbij ik de eerste periode ook nog eens van een flinke korting kan genieten. Dag Ziggo.
André
na 20 jaar veel te laat overgestapt naar KPN glasvezel. een verademing. Soepele overstap vanuit KPN met veel gedoe en getreuzel vanuit Ziggo. Blij dat ik daar weg ben.
Ellen
het is bar en boos bij Ziggo. Nog geen 3 maanden en ben er al klaar mee. Next mini en elke dag zie ik meer dan 5 verschillende foutmeldingen voorbij komen. En dan uit t niets kan ik zomaar anderhalf uur wel tv kijken. Ik had hiervoor KPN en bijna nooit problemen. Je raad het al. Gister de overstap naar KPN in gang gezet. Prutsers daar bij Ziggo!
Patricia van Gent
ik ben blij dat ik al een jaar geleden ben weg gegaan bij Ziggo.
ik was al klant sinds chello maar niets doen ze om vaste klanten te behouden en interesseert ze niets dat je weg gaat.
ik had nooit problemen met tv ofzo en als er wat was wel altijd netjes geholpen maar kreeg steeds minder voor de toch al hoge prijs wat je er betaald.
Toen ik dus ook dan een mooi aanbod kreeg van kpn ben ik dus ook over gestapt naar kpn.
nu een jaar later kreeg ik wel een telefoontje van Ziggo met de reden waarom ik vertrokken ben en die persoon gaf mij in alles dan ook groot gelijk ik heb dan ook gezegt ipv van veel moeite en cadeautjes te geven aan nieuwe klanten moeten jullie gaan zorgen dat het juist gedaan wordt bij trouwe klanten zoals ik en vele met mij.
Pas dan zijn jullie goed bezig want nu zullen jullie enorm veel klanten gaan verliezen want jullie blijven verhogen voor vaste klanten niets interessants mogelijk en je krijgt steeds minder.
Nou hij gaf dus aan dat ik helemaal gelijk daar in had dus Ziggo als zelfs jullie eigen personeel zo denkt dan zou ik toch maar eens na gaan denken
J
Citaat Ziggo:
U kunt u abonnement opzeggen en via uw partner weer aanvragen. Wel even een ander rekeningnummer vermelden en krijgt u de 9 maanden korting. Zo houden we u toch als klant, maar moet wel de spullen retour sturen, niet iedereen wilt dat…
Gerrit
Ook wij zijn op verkenning gegaan na bijna mijn hele leven bij jullie te hebben gezeten maken jullie de keuze nu wel erg aantrekkelijk om te vertrekken kan al meer dan een jaar niet inloggen op mijn ziggo en je wordt maar niet serieus geholpen nu gaat ook de prijs nog door het dak jullie weten hoe je de vaste klanten kwijt moeten raken!
Jeroen
Glasvezel nu eindelijk bijna in de straat! 2 jaar geleden al aangemeld. ik ben al zolang klant van Ziggo, maar je wordt gewoon verwaarloosd. oude hardware, energie slurpend en de prijs maar verhogen. 2023 is het eindstation voor Ziggo hier.
Willy
Nog een maand dan ben ik van ziggo af. Veel te duur en voor vaste klanten doen ze niets. Als je slecht beeld heb dan is het eerste wat je krijgt te horen het kirijgt het ligt aan de kabels dit terwijl er eerst niets aan de hand was . Hoop dat kpn beter zal zijn ziggo vaarwel!
Roy
wij zijn inmiddels overgestapt naar Delta, de prijsverhogingen volgen elkaar zeer snel op en er is geen enkele verbetering merkbaar op welk vlak dan ook.
Maart
ben er nu al een tijdje weg heerlijk heb nu wel Intranet voor 33 euro
Reno
Nou ik ben ook klant bij Ziggo,
al 4 jaar en in die 4 jaar heb ik al de wifi boosters gratis gekregen in bruikleen.
half jaar serie xl gekregen en nu omdat ik een pakket hoger ben gegaan.
5 euro korting voor 6 maanden en ja dan zit ik 12 maanden weer vast aan ze maar daar zijn nu 6 maanden weer van om.
Ik krijg zo acties steeds binnen via mijn mail
ik heb super wifi verbinding en internet via kabel op ze alle 2 volle bak
van de 200mb komt 203 mb binnen en van 30 mb upload komt 30 mb upload binnen.
En in die 4 jaar 1 keer een storing gehad.
En als ik de prijs verschillen pak van de andere providers is Ziggo niet duur. en voor mij zelf de snelste en goedkoopste voor die prijs.
want hier is nog geen glasvezel.
En de apparatuur van Ziggo veranderd steeds naar het beste.
Zoals de Nex mini top ding en de modem ook, de tv zenders aanbod vindt ik beter.
vergelijk die dingen maar eens met andere providers en dan is Ziggo niet duurder zo lang je niet gaat vergelijken met glasvezel want dat is hier nog niet.
dus ook niet relevant om dan zo te gaan vergelijken
Dus 200 mb download en 30 upload
Plus goed tv aanbod
zonder bellen voor 64,50 per maand
vergelijk dat parket maar eens met andere providers
En zonder welkom korting want die had je als nieuwe klant ook gekregen Bij Ziggo toen je kwam dus dat moet je niet vergelijken
dus ik ben een tevreden klant en dat mag ook gezegd worden
En de prijs verhogingen komt bij alle providers voor
En de f1 zie ik terug komen bij Ziggo in de toekomst en sport totaal die heb ik gratis
R.SWART
Alle berichten tot nu gelezen op deze berichten pagina.
Ja beste mensen ziggo is inderdaad een grote tegenvaller ze doen inderdaad niets voor vaste klanten zo jagen ze alle goeie klanten weg die al jaren abonnee zijn erg triest zolang er mensen veranderen van provider begint ziggo het wel in te zien hopelijk en worden ze wakker daar want slapen je doe s’nachts.
Ali
het is toch raar dat als je bij ziggo tekent voor bv een bedrag van 60 euro per maand en dat ziggo toch elke keer zijn prijs mag en kan verhogen terwijl jij je jaarcontract moet uitzitten. Nu komt er ook nog eens bij dat als je een mediabox hebt van ziggo dat je dan ook extra reclames gaat krijgen tenminste dat gaan ze vanaf 1 juli testen.Ik mag niet eerder overstappen naar een andere provider maar hun mogen wel de prijzen verhogen onder het mom van inflatie. Als mijn jaar voorbij is ga ik gelijk pleite. Grappenmakers zijn het.