Deel dit artikel
-

Nursing wint LOFonderscheiding voor Vakinformatie

Het magazine Nursing voor verpleegkundigen heeft de jaarprijs voor vaktitel van het jaar gewonnen, de LOFonderscheiding voor Vakinformatie.

Gisteren ontving de uitgave van Bohn Stafleu van Loghum de LOF-prijs in Amsterdam.

De jury zegt over Nursing: “De voortdurende innovatie en waardetoevoeging aan het inmiddels crossmediale merk staat volledig in dienst van behoud en conversie, waardoor de fanbase blijft groeien en het marktleiderschap wordt gevoed. In 2017 werd ‘online first’ uitgangspunt en is er een serieus begin gemaakt met data driven werken. Het platform biedt noodzakelijke premium content naast aandacht voor persoonlijke professionele ontwikkeling, maar ook workflow tools en apps, digitale nieuwsbrieven en congressen. Rond het merk is een florerende social community gecreëerd.”

Over de ontwikkeling van het uitgeven van vaktitels zeggen ze: “In de afgelopen twee jaar schoof de sector een heel eind op in digitale richting: steeds vaker vormen technologie en data het hart van de uitgeefoperatie. Daardoor is het mogelijk om steeds meer de klant centraal te stellen. Content wordt gepersonaliseerde relevante context en aangepast aan en gedistribueerd via een veelheid van sociale kanalen en platformen. Online video, e-learning en face-to-face activiteiten zijn in de meeste marktsegmenten onontbeerlijke ingrediënten in de uitgeefportfolio. Afhankelijk van marktsegment en doelgroep bevinden vakinformatieve en wetenschappelijke uitgeefmedia zich in verschillende stadia van geavanceerdheid.” ”

Was print in 2017 nog een substantieel onderdeel van branding en verdienmodel, in 2019 staan online en mobiele content centraal en is print daarvan een afgeleide. Abonne- menten worden steeds vaker omgezet in package deals, lidmaatschappen en licenties. Advertenties worden ingeruild voor commerciële partnering, samenwerkingen en branded contentmarketing en de commerciële partner is voorzien van dashboards om de customer journey te kunnen volgen via de inzet van marketing automation.”

In de jury zitten Michiel Bicker Caarten, Bart Brouwers, Jeroen van Erp, Valerie Frissen, Dries van Ingen, Kitty Koelemeijer, Sandra Kroon en Geert Noorman. Annemarie Jorritsma is de voorzitter van het LOF College.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond