Deel dit artikel
-

Nutella opent webshop, zonder chocopasta

Nutella zoekt meer zichtbaarheid in het dagelijks leven dan alleen aan de ontbijttafel. Het bedrijf opent daarom een webwinkel met verscheidene soorten artikelen. Vrijwel niet een daarvan is gelieerd aan eten.

Een hoesje voor een iPhone, een tas en veel t-shirts. Dat zijn typisch de producten die in de schappen liggen in de zogeheten Nutella Boutique. De webshop is een idee van het Amerikaanse filiaal, dus de artikelen worden dan ook alleen binnen Amerika verzonden.

Met merchandising probeert de fabrikant op toch vrij behoudende wijze de zichtbaarheid in het dagelijks publieke leven van zijn merk te vergroten. In het digitale domein lukt dat al aardig. De chocopastabaas heeft namelijk achttien miljoen fans op Facebook, een pagina die op speelse wijze wordt onderhouden voor een internationaal publiek.

Nutella is een product van het Italiaanse Ferrero, een concern met een jaaromzet van circa acht miljard euro.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rocco

Jemig, wat een beperkte propositie…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond