Deel dit artikel
-

Omzet 2014 Nederlandse internetbureaus: 381 miljoen

Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.

Dutch Digital Agencies, de organisatie waarin online specialisten zich verzamelen, rekent erop dat 2015 een sterker jaar wordt. De bedrijven gaan ervan uit dat ze dit jaar 21 meer omzet draaien, aldus de resultaten van het jaarlijkse kengetallenonderzoek.

De DDA-leden noteerden gemiddeld een winstpercentage van tien procent over de omzet.

De rol van de bureaus is afgelopen jaren sterk veranderd, zo blijkt. Ze krijgen steeds vaker een strategische relatie met de opdrachtgever. Deze is op zoek naar een route om de organisatie door een digitale transformatie te geleiden en vindt in de DDA-leden partners die krachten en ontwikkelingen in dit proces kennen.

Ter illustratie zegt DDA: “Zo is de gemiddelde projectomvang in 2014 ten opzichte van 2013 gestegen met ruim 7 procent en ten opzichte van 2011 zelfs met ruim 59 procent.“

Voor DDA-voorzitter Paul Manuel komen deze resultaten niet uit de lucht vallen. “Merken kunnen zich simpelweg niet meer veroorloven om niet na te denken over digitale transformatie. Als merk wil je een continue dialoog met je klanten hebben. Dit doe je door goede service te bieden en relevant te zijn. En dit vereist continue optimalisatie. Digitale bureaus hebben deze ervaring in huis om merken hierbij aan de hand te nemen.”

In april kwamen de cijfers over de Duitse internetbureaus naar buiten. Die meldden een jaaromzet van 1,2 miljard euro en een groeipercentage van 15,5 procent. Twee partijen zijn daar goed voor tien procent van de brancheomzet.

Foto: Markys Spiske (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Rene Meijer

Een stijging van 11 procent is enorm, maar waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Ook wij zien dat steeds meer (kleine) ondernemingen het belang van online marketing inzien. Aangezien het aantal zzp’ers explosief is gestegen wordt de doelgroep steeds groter voor online marketingbureaus.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond