Omzet Outfittery: circa 20 miljoen euro in 2014
Online herenkledingwinkel Outfittery heeft in 2014 een omzet van tegen de twintig miljoen euro gehaald. Het bedrijf heeft honderdduizend klanten die gemiddeld tweehonderd euro netto besteden per order.
Hoeveel Nederland bijdraagt aan dat resultaat is niet bekend. Vermoedelijk wordt het merendeel van de verkopen gerealiseerd op thuismarkt Duitsland.
Outfittery bevindt zich samen met bedrijven als The Cloakroom en House of Einstein in een niche van de online kledingmarkt. Ze richten zich enkel op mannen en doen dat bovendien volgens een specifiek servicemodel. De winkels gaan ervan uit dat mannen niet graag urenlange door digitale winkels struinen om hun winkelmandje te vullen, dus doen aankoopsuggesties op basis van de persoonlijke informatie, naast maten bijvoorbeeld smaak en voorkeuren, die ze aan de winkel doorgeven.
Op een congres in Londen liet Outfittery eind vorig jaar doorschemeren hoe de zaken ervoor staan.
Meer dan de helft van de klanten staat te boek als herhaalbezoeker. De gemiddelde netto orderwaarde, dus na retouren, bedraagt rond de tweehonderd euro en financieel gezien stijgt de omzet hard.
De omzet komt dit jaar rond de twintig miljoen euro uit, maar als de laatste maanden van 2014 als representatief gelden voor een heel jaar zou dat getal al op 25 miljoen liggen.
Foto: Conor Ogle (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond