Deel dit artikel
-

Online adverteren bij Ster enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen

Online adverteren bij Ster is vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap.

In 2019 maakte minister Slob via een visiebrief bekend de publieke omroep ‘reclameluw’ te willen maken. Tot dit plan behoorde onder meer het reclamevrij maken van de tv-zenders van de NPO voor 20.00 uur.

Aanvankelijk had Ster begrepen dat online video op platformen van derden, zoals YouTube, en online display vooralsnog in 2021 voor alle klanten beschikbaar zouden zijn. Deze zouden pas verdwijnen op het moment dat de mediawet zou ingaan. Online video op het NPO-netwerk zou enkel nog mogelijk zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut, zoals culturele instellingen, goede doelen en politieke partijen.

Ster meldt nu dat vanaf 1 januari aanstaande alle online inkoopmogelijkheden voor commerciële partijen niet meer mogelijk zijn en dat ook online display enkel beschikbaar zal zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Online adverteren via platformen van derden verdwijnt in zijn geheel.

Voor radio en tv verandert er in 2021 verder niets. De geleidelijke afbouw van de tv-reclamezendtijd start pas vanaf 2022.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond