Deel dit artikel
-

STER mag vanaf oktober reclame verkopen op YouTube

De STER kan vanaf 1 oktober reclame gaan verkopen bij NPO-programma’s op YouTube. Dat meldt STER directeur Frank Volmer in NRC naar aanleiding van het vandaag verschenen jaarverslag.

De publieke omroep heeft vorig jaar 166 miljoen euro verdiend met reclame op televisie, radio en online. Dat is het laagste resultaat in twintig jaar. In 2017 verdiende de omroep nog bijna 179 miljoen euro.

Reden van de daling zijn veranderingen in het commerciële beleid en de verscherpte privacyregels.

Met YouTube kan een verdubbeling van de digitale advertentie-omzet worden gerealiseerd. ‘Bedenk wel dat wat we nu op YouTube doen, we kunnen uitbreiden naar Facebook, Instagram en Twitter.’

Volmer rekent op 5 tot 6 miljoen euro extra per jaar.

Door de groei van on demand zou STER dit jaar 182 miljoen euro kunnen genereren. Dat is 30 miljoen euro meer dan OCW nu verwacht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond