Deel dit artikel
-

Online bestedingen flink gewijzigd na heropening winkels

Tuincentra, bouwmarkten en woonwinkels worden sinds de versoepelingen weer volop bezocht. De online ervaring van de retailers kan toch moeilijk tippen aan de fysieke ervaring. Betaalbedrijf Klarna, partner van 16.000 webshops, heeft de effecten onderzocht van de heropening van de winkels en constateert dat veel consumenten in het digitale domein zijn blijven hangen.

Ondanks de heropening van winkels blijft het aandeel ‘Kleding en Schoenen’ nagenoeg gelijk ten opzichte van de weken ervoor. De categorieën ‘Entertainment’ en ‘Elektronica’ hebben naar verhouding een groter aandeel in het percentage aankopen via Klarna dan voor de lockdown.

Het aandeel sieraden en accessoires en gezondheid en beauty steeg juist bij webwinkels, al speelt Moederdag hier wel een rol.

Uit eerder onderzoek bleek dat shoppers toch weer graag mode wilden kopen in de fysieke winkel, maar in de cijfers is dat nog niet terug te zien.

Het Klarna onderzoek werd uitgevoerd onder 9000 consumenten in negen kernmarkten, waaronder Nederland. In Nederland werkten ruim 1000 respondenten mee.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

2 Reacties

Koen

Vreemde titel wat mij betreft. Je verwacht dat er wordt gesproken over een flinke wijziging, maar dit geldt blijkbaar alleen voor tuincentra, bouwmarkten en woonwinkels. En deels sieraden & accessoires. Of ik interpreteer het verkeerd op deze vrijdagochtend 🙂

Wilfred - 2Bfound - Online Marketing

Ik dacht inderdaad ook branche breed behoorlijke dalingen te gaan constateren, echter dat valt inderdaad voor heel veel branches nog behoorlijk mee. Sterker nog, die stijgen gewoon verder.
Dus de wijzigingen zoals de titel suggereert zijn wel waar te nemen 😅

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond