Online gemeenschap dwingt Vodafone op de knieën

Een massale klaagzang van internetgebruikers heeft Vodafone doen besluiten om de maximum snelheid van mobiel internet niet te verlagen. Het bedrijf keert op zijn schreden terug nadat teleurgestelde klanten hun beklag deden op diverse online fora.
Het telecombedrijf verlaagde dinsdag de maximum downloadsnelheid van 3,6 Mbps naar 256 Kbps bij een gelijk blijvende prijs. De afdeling Web Relations volgde op fora de discussie die ontstond nadat het nieuws over de verlaging naar buiten kwam. "De reacties zijn verzameld en daar hebben we eens goed naar gekeken. Op basis daarvan hebben we onze eerdere beslissing teruggedraaid", aldus een woordvoerder.
De verlaging was ingevoerd om de snelheid ‘meer in lijn te krijgen’ met wat de competitie aanbiedt. "Wij zitten in sommige gevallen een factor tien hoger. Een groot gedeelte van onze klanten zou weinig merken van deze verlaging, maar een kleine groep wel", laat de woordvoerder weten. "Die laatste heeft laten merken dat de hoge snelheid juist de keuze was om voor Vodafone te kiezen. Wij hebben besloten te luisteren."
Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt bij Vodafone Nederland: "Ook al zou de aanpassing maar voor een specifiek klantsegment gaan gelden, wij vinden het toch belangrijk om alles bij het oude te laten en al onze klanten de snelheid te blijven bieden.
Tegen Emerce liet Vodafone weten dat het binnenkort nieuwe abonnementen voor mobiel internet op de markt zou introduceren. Om die reden werd voor nieuwe klanten alvast de maximum downloadsnelheid verlaagd. Volgens de woordvoerder is nu besloten de nieuwe abonnementen te laten voor wat het is: "De mensen kiezen voor Vodafone vanwege de hoge snelheid."
Internet op de telefoon bij KPN kost 9,95 euro, wat een downloadsnelheid geeft van 128 Kbps. Bij Telfort kost 768 Kbps 7 euro per maand en bij T-Mobile kosten 384 Kbps en 1 Mbps respectievelijk 9,95 en 14,95 euro.
Bron foto: psd (CC)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
dre
eindelijk een producent die luistert naar de consument!hier kunnen bedrijven nog veel van leren.