Deel dit artikel
-

Online modeclub JustFab naar Nederland

De Amerikaanse online moderetailer JustFab, met zo’n 10 miljoen leden, wil binnenkort in Nederland beginnen. Dat vertelt Gerrit Müller, chef Europa, aan Internet World Business.

Behalve Nederland noemt Müller ook Italië en Polen als potentiële markten. Onlangs werd ook al de Spaanse onlinewinkel The Fab Shoes overgenomen, met zo’n half miljoen klanten in Frankrijk en Spanje.

JustFab is een e-commercesite met leden die toegang hebben tot exclusieve producten van vaak bekende ontwerpers. De nadruk ligt op handtassen en schoenen. Het bedrijf werd door Don Ressler en Adam Goldenberg in maart 2010 opgericht en haalde een jaar later 33 miljoen dollar financiering op.

Vorig jaar werd voor het eerst ook de internationale markt aangeboord, onder meer met vestigingen in Canada, Duitsland en Engeland. De Europese omzet bedraagt nu al zo’n dertig miljoen euro, dank zij anderhalf miljoen klanten. Maandelijks komen er honderduizend bij.

Op welke termijn JustFab naar Nederland komt is niet bekend, maar waarschijnlijk zal dat zeker te merken zijn. In Duitsland zette JustFab zich tamelijk agressief in de markt met tv reclame. Het tv-budget is in maart verviervoudigd. Ook produceert men een eigen realityshow House of Fab die in Engeland en Duitsland te zien is. Dat programma draait rond voormalig model Kimora Lee Simmons, tegenwoordig creatief directeur van JustFab.

Emerce organiseert op 27 juni in Amsterdam Emerce eFashion.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond