Deel dit artikel
-

Online omzet STER daalt met 77 procent

De online omzet van STER is in de eerste zes maanden van dit jaar tot onder de miljoen euro gedaald. De exploitant van publieke omroepen spreekt over een daling van 77 procent ten opzichte van begin 2020.

STER maakte dat zojuist bekend bij de publicatie van zijn halfjaarcijfers.

De online kanalen van de publieke omroepen zijn sinds de start van 2021 enkel nog beschikbaar voor partijen van algemeen nut. Bedrijven kunnen er geen reclameruimte meer kopen. “Ondanks deze online beperkingen heeft Ster de ruimte die beschikbaar is, goed verkocht. Er is veel interesse in het online aanbod bij maatschappelijke organisaties.”

Begin 2020 was er nog sprake van een online omzet van drie miljoen euro. Voor 2021 ligt die rond de zeven ton.

Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2021 samen goed voor 97,2 miljoen euro omzet. Dit is 36 procent hoger dan in 2020 en ook hoger dan de halfjaarcijfers van 2019, toen de teller in juli op 96,8 miljoen euro stond.

De ex-leden van het digitale team van STER werken sinds april 2021 voor zichzelf in het bedrijf Opt Out Advertising.

Foto: faceme (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond