Deel dit artikel
-

Oorlog tussen Carlos Slim en KPN in volgende fase

De Mexicaanse multimiljardair Carlos Slim heeft 21 procent van KPN in handen gekregen. De oproep, vanavond nog, aan aandeelhouders om vooral geen stukken aan de Mexicaan te verkopen heeft maar weinig effect gesorteerd. Inmiddels heeft KPN besloten zijn Belgische dochter Base te verkopen.

KPN herhaalde enkele uren geleden zijn advies aan zijn aandeelhouders: ga niet in op het bod van América Móvil, het telefoniebedrijf van Carlos Slim. ‘De Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen herhalen hun standpunt dat het partiële bod van América Móvil het bedrijf significant onderwaardeert en geen passende premie biedt op alle uitstaande gewone aandelen voor het verkrijgen van significante invloed’, zo heet het.

De Telegraaf meldt echter (via Reuters) dat de Mexicanen al 21 procent van de aandelen hebben. Het streven was een belang van 27,7 procent. Dat moment lijkt niet ver meer weg. Op deze manier krijgt Slim ook steeds meer zeggenschap over de koers van de onderneming. De strijd wordt nu ook door buitenlandse analisten met argusogen gevolgd.

Aanvankelijk had KPN zijn aandeelhouders willen paaien door de aandelen van het Duitse dochterbedrijf in de etalage te zetten. Gisteren werd duidelijk dat geen koper of partner werd gevonden. Nu moet de Belgische dochter Base worden verkocht. De verkoopprocedure wordt volgende maand gestart. De Mechelse telecomgroep Telenet en zakenbanken Lazard en Goldman Sachs zouden interesse hebben.

Minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie vindt dat de belangen van aandeelhouders, medewerkers en klanten van KPN bij besluiten over de toekomst van het bedrijf voorop dienen te staan, zo liet hij weten.  Het kabinet volgt de ontwikkelingen rond KPN naar eigen zeggen nauwgezet, niet alleen vanwege de betekenis van het bedrijf voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid, maar ook voor de vele klanten van een van de grootste aanbieders van telecomdiensten van het land.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jos S

De belangen van klanten, daar heeft KPN zich nog nooit druk overgemaakt en nu zou dat een Item zijn. Het management van KPN heeft te veel tijd gestoken in hun eigen belang en hun eigen aandelen altijd goed verdedigd. Klanten worden aan blok belogen en voor de gek gehouden. Omdat het aantal klanten belangrijk is en niet of ze tevreden zijn. KPN heeft 1 proces goed onder controle dat is de facturatie en incasso, ze vergeten nooit de factuur af te schrijven van je rekening maar verzaken wel vaak om de kwaliteit te leveren die ze via marketing verlopen. KPN slaagt er niet in om de beloftes waar te maken, technisch en operationeel. Men smijt met geld voor klanttevredenheids onderzoeken maar daar word bij het samen stellen van de vragen rekening gehouden dat de uitkomst positief is. De klantenservice is een drama door gebrek aan mensen met kennis en de mensen die de kennis wel hebben krijg je pas te spreken als je via de afdeling Escalatie behandld word. De servicedesk is nog erger dan de fabeltjes krant, men zegt maar wat en telkens een ander persoon met een ander verhaal. Daar had de directie wat aan moeten doen zodat klanten weer het vertrouwen in KPN terug zouden vinden. Men is ervan op de hoogte maar men heeft het allemaal laten liggen. Het zal ook met Carlos Slim niet beter worden maar maakt u zich geen zorgen, slechter als met KPN kan het ook niet.

Pierre

De klantenservice van KPN is gewoonweg RUK (veel Ruis, Uiterst onbekwaam en zeer Klant onvriendelijk).
Sommigen klantmedewerkers gooien gewoon de hoorn op de haak, te lange wachtrijen, geen oplossingen bieden, zeggen dat zij er allemaal niets aan kunnen doen… KPN is nog steeds een ambtenaren apparaat en verdienen het gewoon om eens slim aangepakt te worden….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond