Deel dit artikel
-

Open- en klikratio’s van e-mails blijven stijgen

72 procent van de Nederlandse marketeers beschouwt e-mail als een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. E-mail blijkt in deze tijd dan ook een extra effectief kanaal. Bijna de helft van alle organisaties zagen de open- en klikratio’s van hun e-mails stijgen, zo blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA Commissie E-mail.

Slechts 8 procent van de sector ziet een lichte daling in openratio’s. 35 procent ziet het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing omhoog gaan. Ook hier blijken organisaties die zich richten op consumenten (17 procent) of op zowel consumenten als zakelijke klanten (17 procent) het meest succesvol. Bij 35 procent is het aantal conversies gelijk gebleven.

Naast de gestegen effectiviteit van e-mails, is ook het aantal e-mailinschrijvingen volgens 26 procent van de organisaties gestegen – zeker voor organisaties die zich op consumenten (9 procent) richten of op zowel consumenten als zakelijke klanten (11 procent). Bovendien is bij een ruime meerderheid het aantal afmeldingen voor e-mails gelijk gebleven. 11 procent geeft zelfs aan dat het aantal afmeldingen is teruggelopen.

Bij 17 procent van de organisaties is het budget voor e-mail namelijk gestegen. Bij het overgrote deel (61 procent) blijft het budget voor e-mail gelijk. Daarnaast laten de meeste organisatiese de investeringen voor e-mailmarketing gewoon volgens plan verlopen.

Foto John Cafazza via Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond