Deel dit artikel
-

Osudio lanceert nieuw label Darwin

Digital agency Osudio lanceert het nieuwe bedrijfsonderdeel Darwin, een netwerkorganisatie met specialisten die zich met name richten op businessvraagstukken van CEO’s en investeerders en minder de technische kant.

Darwin richt zich op CEOs en aandeelhouders met een ondernemende mindset, zoals bedrijven met een directeur-grootaandeelhouder aan het roer of private equity partijen” aldus Victor Terpstra, CCO bij Osudio. “Osudio zelf wordt vaak geassocieerd met technologie maar dat werk raakt ook de organisatie en businesscases. Darwin richt zich juist op deze kant.”

“We hebben een groep mensen met jaren ervaring om ons heen verzameld. Dat varieert van staffing en culturele verandering tot (her)financiering en kennis over proposities en verandering daarin. Het is een groeiend en dynamisch team.”

Luc Box (foto, links), COO van Osudio: “CEO’s vragen niet om digitale transformatie. Ze hebben typische commerciële uitdagingen zoals dalende omzet of marge, concurrentie uit onverwachte hoek of weten bijvoorbeeld niet hoe de commerciële operatie moet worden ingericht. Of het nu gaat om strategische vraagstukken, uitvoering of zelfs financieringsvraagstukken, Darwins focus ligt op praktische oplossingen met direct resultaat voor de onderneming”.

De samenwerking met de thema-experts is niet nieuw. De oprichting Darwin is een zakelijke formalisering van reeds bestaande relaties.

“Darwin hanteert een directe aanpak, zonder lange selectietrajecten, zware methodes en permanente teams van theoretische consultants. We bepalen gezamenlijk wat het dringendste vraagstuk is, waar de organisatie staat, wat de digitale volwassenheid is en wat de doelstellingen zijn. We selecteren de juiste specialist en stellen vast wat de beste weg naar een oplossing van het probleem is, zodat effecten gelijk zichtbaar zijn”, zegt Terpstra.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond