‘Pakketbezorgers slaan adressen bewust over’
Pakketbezorgers lijken vanwege de extreme drukte soms bewust huisadressen over te slaan. Dat zegt Jos Bos van The Read Shop in Lelystad tegen Omroep Flevoland.
De boekhandel is tevens pakketafhaalpunt en Bos krijgt de laatste tijd tientallen pakketjes die eigenlijk bij mensen thuis bezorgd hadden moeten worden.
‘Het lijkt echt steeds meer te gebeuren dat bezorgers de moeite niet nemen langs te gaan bij de geadresseerde, maar direct naar mij toe rijden’, vertelt Bos.
Om iets te verdienen kan een pakketbezorger niet langer dan 2,5 minuut aan een adres besteden. Vooral in hoogbouw zijn bezorgers doorgaans meer tijd kwijt.
Er wordt momenteel veel geklaagd over pakketbezorgers die geen moeite meer nemen om aan te bellen, pakketjes voor de deur laten staan of onder de deurmat leggen.
Wat een ontzettende irritante @DHLNL bezorger hebben wij in Veenendaal (west). Aanbellen, 2 seconden later op het raam bonken (of nog een keer bellen). Pakketje bij de deur leggen en al in de auto zitten voordat we de deur open hebben… Super irritant #klacht #DHL
— Senne Tijdeman (@SenneTijdeman) December 4, 2020
@UPSHelp_NL vandaag een pakketje via jullie ontvangen……..
Het lag keurig voor mijn voordeur, zodat iedereen die langsliep het mee had kunnen nemen!!!!?
Hoe kan ik een klacht indienen?— Marijke (@marijke_mar) December 3, 2020
Van de week een pakketje van @KijkshopNL bezorgd door @dpdNL gewoon voor de voordeur gelegd ? omdat ik niet thuis was? niet eens de moeite genomen even bij de buren aan te bellen. Lekker betrouwbare service @dpdNL #klacht #klacht #klacht pic.twitter.com/tpYkgFm3yq
— William van Loenen (@wvloenen_van) November 28, 2020
He @PostNL waar kan ik een klacht indienen over een van jullie bezorgers? Dropt een duur pakketje in de centrale hal van een appartementen complex zonder aan te bellen. Zag toevallig de email waarin stond dat het pakket bezorgd was. #fail
— Emiel Brouwer (@EmielBrouwer) November 28, 2020
@PostNL Bezorger was onderweg, tussen 14:00 – 16:00. Pakketje is nu al voor de deur gezet, het is 13:29. Prima, maar het is een pakket van zo'n bijna €200 die even open en bloot gewoon even voor de deur wordt achtergelaten. Ik denk niet dat dat de bedoeling is?
— Noah maar nederlands (@Fischers_talk) November 30, 2020
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
theodoor
Als je ziet wat voor malloten die pakketbezorgers vaak zijn is deze vossenstreek ook niet zo verwonderlijk toch? Uit alles wat hun doen blijkt dat deze irritantelingen enkel aan hunzelf denken en alles voor zichzelf doen; kan je ook goed terug zien in hun belabberde rijstijl vaak “ik ik ik ik, iedereen aan de kant”.
Zou wel eens willen weten welke “manager” of welk “team” er verantwoordelijk is voor dit hele gedoe en onaangepaste gedrag; vervolgen die hap, en zwaar ook, zo brengt men bewust de levens van burgers in gevaar enkel voor wat winst onder het mom van “efficientie”.