Deel dit artikel
-

Peek & Cloppenburg opent Nederlandse webwinkel

Het Duitse Peek & Cloppenburg met hoofdvestiging in Düsseldorf heeft vandaag zijn Nederlandse webwinkel in gebruik genomen. Het verkoopkanaal maakt gebruik van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen.

Peek & Cloppenburg ziet in de Nederlandse markt ‘groot potentieel’ om zijn omnichannelstrategie te realiseren. ‘Nederland is voor ons een spannende markt’, zegt Nicolay Merkt, managing director bij Fashion ID GmbH & Co. KG. ‘Door onze verkoopfilialen ter plaatse en onze winkels in Duitsland dicht bij de grens met Nederland hebben wij naam gemaakt als multibrandaanbieder van hoogwaardige producten. Met de webshop kunnen wij de klant van onze fysieke winkels nu nog meer diensten aanbieden.’

In de webshop zijn gelijk meer dan 30.000 producten van ruim 300 modemerken beschikbaar. Het aanbod omvat exclusieve artikelen en een groter assortiment schoenen.

Naast een beschikbaarheidscontrole van artikelen in de verkoopfilialen biedt de modeketen retouren in de winkels. Inspiratie krijgen klanten onder andere door themashops, de aanbeveling van vergelijkbare artikelen en de ‘Shop the look’-functie, waarmee complete outfits met één klik besteld kunnen worden.

Peek & Cloppenburg werd in 1869 opgericht in Rotterdam door de van oorsprong Duitse kooplieden Johann Theodor Peek en Heinrich Anton Adolph Cloppenburg. Sinds 1998 is het bedrijf in Duitse handen. In Nederland zijn nog maar drie fysieke vestigingen: in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam.

Foto’s P&C

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond