Deel dit artikel
-

Zalando transformeert tot marktplaats

Modewinkel Zalando denkt dat het zeker nog vier jaar duurt voordat veertig procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers.

De omslag van winkel naar platform werd vier jaar geleden al ingezet, maar de leiding moest al die tijd prioriteit geven aan de opbouw van de digitale en fysieke infrastructuur. Nu lijken de Duitsers toch vaart te willen gaan maken met de transformatie tot marktplaats.

Momenteel is tien procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers. Over vier jaar moet dat veertig procent zijn. De échte omslag vindt plaats bij vijftig procent, want dan zijn de eigen handelsactiviteiten in de minderheid, maar daar spreekt Zalando geen verwachting over uit.

Partners kunnen ook gebruik maken van de logistieke infrastructuur van Zalando, Zalando Fulfillment Solutions, om hun items direct in de magazijnen van het platform te leggen. Op dit moment wordt elke derde partnerbestelling al door ZFS geregeld. Tegen 2023 moet die verhouding stijgen tot 70 procent.

Bedrijven als Eastpak, The North Face, Calvin Klein en WE Fashion maken reeds gebruik van deze platformdiensten. Meer dan honderd in total Ze betalen een vergoeding voor opslag en commissie per verkoop voor het gebruik van het platform.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond