Deel dit artikel
-

Pervorm biedt standaard Atlas adserving aan

Onlinemarketingbureau Pervorm biedt zijn klanten sinds deze week standaard ook de adserver Atlas van Facebook aan. Door deze naast bestaande adservers te draaien verbeteren de resultaten aanzienlijk.

Die claim durft Pervorm-directeur Pieter Meijer te doen omdat zijn team afgelopen kwartalen meerdere cases heeft gedaan om Atlas te leren kennen. “Je gebruikt de audienceprofielen van Facebook om te meten”, wat zoveel inhoudt dat de Facebookdata als ijkpunt gelden voor de data die op andere sites, NU.nl bijvoorbeeld, worden gemeten.

“Je kunt bijvoorbeeld op basis van Facebookprofielen overlap zien tussen uitgevers en daardoor efficiënter media inkopen.” Door de combinatie te maken van audiences met de context van de uitgever kunnen ook betere contextueel relevante berichten worden uitgeserveerd.

Momenteel zijn Doubleclick en Sizmek wereldwijd de meest gebruikte adservers voor display- en video-advertising. Door daarnaast Atlas in te zetten, krijgen adverteerders de mogelijkheid om hun resultaten te verbeteren middels concretere en rijkere inzichten. Bovendien worden campagnes niet alleen binnen, maar ook buiten Facebook op elkaar afgestemd.

Waar veel adservers enkel meten met cookies werkt Atlas ook op basis van Facebook ID. Dat maakt de metingen completer. “De meting van bereik bijvoorbeeld is zuiverder, omdat cookies niet langer nodig zijn. En het maakt cross-device sequencing mogelijk wat cross-device inzichten oplevert.”

Foto: Joe Lodge (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond