Deel dit artikel
-

Meer klanten voor Proximus

De Belgische Proximus Groep zet sterke commerciële resultaten neer en bevestigt zijn jaarverwachtingen. Er kwamen in het tweede kwartaal 48.000 nieuwe mobiele klanten bij, meer dan 10.000 voor internet en 12.000 voor televisie.

De investeringen in glasvezel leverden het bedrijf 14.000 extra klanten op, tot een totaal van 90.000 eind juni.

89.000 extra woningen en bedrijven zijn aansluitbaar op glasvezel, goed voor een totaal van 621.000.

De filialen BICS (wholesale) en TeleSign (een ‘Communication Platform as a Service’-bedrijf) deden het ook goed.

Op de thuismarkt realiseerde Proximus een omzet van 1.080 miljoen euro, 2,4 procent hoger op jaarbasis. De totale groepsebitda bedroeg 459 miljoen euro, 3,7 procent lager dan het jaar voordien.

Eurofiber en telecomaanbieder Proximus kondigden gisteren de nieuwe joint venture Unifiber op, met als doel een glasvezelnetwerk uit te rollen in Wallonië. Op die manier zullen tegen 2028 minstens 500.000 gezinnen en kleine bedrijven toegang hebben tot supersnel internet.

De joint venture beschikt de komende tien jaar over een budget van meer dan 800 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond