Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over. Het bureau wordt vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waarvan Jacco ter Schegget CEO is. Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren.
De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.
Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren de sociale strategie voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een nieuw model agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als klant.
Tijdens de samenwerking voor Heineken werd al snel duidelijk dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau ‘heel veel respect’ voor elkaar was. ‘Bij Publicis snappen ze onze ambities, maar ze begrijpen ook dat wij geen machine zijn waar je wat glimmende onderdelen uithaalt om die in je eigen organisatie te implementeren,’ zegt Fikret Fetahovic van Boomerang.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond