Deel dit artikel
-

Publicis koopt Duits online marketingbureau

Publicis neemt een van Duitslands grotere online marketingbureaus, Zweimaleins, over.

Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

De overname is illustratief voor een trend onder ’s werelds grootste bureaunetwerken Publicis, IPG, WPP, Omnicom en Dentsu. Zij ontberen zelf online reclame- en marketingexpertise en kopen die nu, om een inhaalslag te maken, en masse uit de markt.

Zweimaleins werkt voor grote organisaties als Deutsche Telekom, T-Systems, Commerzbank en BASF.

Binnen de nieuwe constellatie zal het nauw samenwerken met dochterbedrijf Saatchi & Saatchi. De laatste gaat de verworven digitale expertise vermarkten onder het titel Saatchi & Saatchi Pro. Zweimaileins blijft ook onder eigen naam actief.

Een van de recentste vergelijkbare overnames in Nederland was die van Traffic4u, dat in augustus door IPG Mediabrands werd gekocht.

Foto: morebyless (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond