Deel dit artikel
-

Rabo: Versnelling op gebied van innovatie

Ook in 2018 heeft Rabobank een versnelling gerealiseerd op het gebied van innovatie. Meer dan 70 procent van de Nederlandse klanten bankiert inmiddels online, zo laat de bank weten bij de presentatie van de jaarcijfers.

De zogenoemde Moonshot campagne – het versnellingsprogramma waarbij alle medewerkers van de Rabobank de kans krijgen om vooruitstrevende ideeën te verwezenlijken – heeft al geleid tot zes ventures, waaronder Tellow, een app die zzp-ers helpt met hun boekhouding en belastingaangifte.

In 2018 ging Rabo ook de samenwerking aan met innovatieve start ups en scale ups, zoals Komgo en we.trade, allebei blockchainplatforms die het klanten gemakkelijker maken om internationaal zaken te doen. Open Banking en PSD2 zullen het landschap waarin financiële instellingen opereren snel veranderen, denkt de bank. ‘Nieuwe concurrenten uit onder meer de technologiesector leiden tot scherpere concurrentie en meer keuzemogelijkheden voor klanten.’

Rabo realiseerde in heel 2018 een nettowinst van 3 miljard euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond