Deel dit artikel
-

Regionale publieke omroepen overgestapt op cookieloos adverteren

De dertien Nederlandse regionale publieke omroepen (RPO’s) zijn op maandag 20 maart overgestapt op cookieloos adverteren op de websites en apps.

De stap naar cookieloos betekent dat er geen gebruik meer gemaakt wordt van zogenaamde third party cookies. Zo hoeven er geen persoonlijke gegevens meer gedeeld te worden bij het vertonen van advertenties.

Bij de regionale publieke omroepen staat privacy hoog in het vaandel. Daarom is de stap naar contextueel adverteren van grote waarde, zeggen de regionale omroepen.

Op de website en app van Omroep Brabant wordt nu gebruik gemaakt van adverteren op basis van context, locatie, interesses en behoeftes. Advertenties passen bij het nieuwsbericht, verhaal of video op de pagina of op de gehele website of app.

Daarnaast biedt deze methode op basis van context adverteerders de mogelijkheid om nog gerichter de juiste doelgroep te bereiken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond