Deel dit artikel
-

Resultaat Ad Pepper Nederland gehalveerd

De omzet van onlinemarketingbedrijf Ad Pepper is in Nederland ruim gehalveerd, tot iets meer dan een ton aan omzet in het eerste kwartaal. De grote buitenlandse zusters houden het totaalresultaat overeind.

Ad Pepper Nederland zag de omzet in het eerste kwartaal dalen van 278.000 vorig jaar naar 118.000 euro in de eerste drie maanden van dit jaar. Dat blijkt uit de financiële resultaten die het vanochtend publiceerde (PDF). Ook Duitsland laat een grote minus zien, een omzetdaling van twintig procent. Deze tegenvallende resultaten worden nog enigszins gecompenseerd door de groei in Scandinavië en Engeland.

Sinds eind maart heeft het bedrijf in de persoon van UIlrike Handel een nieuwe algemeen directeur. Ze geeft aan te willen focussen op het behoud en vergroting van marktpositie in de grootste landen. Daarom wordt een kantoor in Noorwegen geopend. Wat deze focus voor Nederland inhoudt, is niet bekend.

Ad Pepper zag de omzet internationaal met 2,4 procent dalen. Dat is geheel tegen de algemene groeitrend in die de online reclamemarkt in Europa laat zien. Ondanks de verkoopafname groeide de nettowinst van zeven ton negatief naar 43.000 euro positief.

Foto: bitslammer (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond